Pages

Thursday 2 August 2012

Tahun 2012 Merah Mak Nyahhhh!!!!!!


Setahun hanya sekali merayakan hari yang mulia ini.. jadik dah rezki kami anak beranak.. encik kekanda dapat sebulan bonus.. alhamdulilah.. jadi sebagai ketua keluarga kami adalah tanggungjawab dia membeli pakaian Hari Raya dan sewaktu dengannya.. theheheheheh..

Actually pada hari selasa malam rabu yang lepas.. kami anak beranak telah berkunjung ke PASARAYA HARI-HARI.. jadi tema tahun ini adalah merah.. walaupun encik kekanda tak berapa nak berkenan.. ada puan gebu kesahhhh… hewww??? Saya kata merah..merah..merah la abang oiiiii..  jadi walaupun dia kurang bersetuju.. saya ambik jugew… nah.. satu family satu warna..MERAH.. dari bapak sehingga yang paling ketot tue.. merah merah merah ..merah…..

Balik Rumah berpinar mataku.. pening pun adew.. merah nko.. merah banget.. tapi cuba suh anak-anak pakai jugak.. ala tomeynya.. ala tomeynya….

Saya rasa kalau anda pergi ke PASARAYA Hari –HARI janganlah ambik kaler Merah tue ek.. yang display kat patung  tuehh.. theheheheeh.. sebab saya memang ambik yang tue.. taw…. Theheheheheehh… tudung jek tak cari lagi.. saya senang jek.. saya pakai tudung Syria jek.. nak kena cari bercorak nieh..

Saya beli baju raya di Pasaraya Hari-Hari.. cantik-cantiklah korang.. memang tiap2 tahun kat situlah port beli baju raya untuk sekeluarga.. kasut raya cari kat Yebeng ataupun Hypershoes.. Bagi saya saya dah okay dengan semua tue… tak murah sangat tak mahal sangat..sedang-sedang saja.. JANJI KAMI SEKELUARGA BILA RAYA.. SERBA BARU…  dalam kesederhanaan….

Sebagai parents kepada anak-anak.. kita memang cuba buat yang terbaik.. setakat hari ini saya dan encik kekanda tak pernah gagal lagi.. saban tahun kami berusaha untuk menyediakan kelengkapan raya sebaik mungkin.. sebab masa saya kecik dulu pun.. orang tua saya tidak pernah gagal untuk menyediakan kelengkapan raya walaupun kami adik beradik ramai… Terima kasih Abah dan Mak….




No comments:

Post a Comment