Pages

Monday 6 August 2012

Membazirnya saya di Bulan Ramadhan


Okay.. Okay.. Fine..fine  !  saya rasa tahun ini saya dan encik kekanda berbelanja berlebihan lah bila beli juadah berbuka puasa.. beli kuih muih sampai dua tiga hinggit masalahnyer.. pagi besok mesti ke tong sampah jua akhirnya.. kan membazir..

Bukan aper.. macam yang saya bagitahu dalam older post saya sebelum ini.. saya dan encik kekanda jarang sangat nak calling –calling nie.. jadi bila balik tue singgah beli juadah tak nak call sesame sendiri apa yang nak di beli apa yang tak perlu.. saya balik berplastik-plastik.. encik kekanda balik pung berplastik plastik..

“ ngaper beli banyak-banyak nie, ibu pun dah beli lah.. ,” rungut saya.. dia pun jawab.. ibu takder call pun ayah bagitau dah tapau makanan,” saya pun tak mengalah masa tue “ ayah pun takder pun call ibu tanya dah beli ke belum.. asyik ibu jek yang call nak harap ayah call ibu.. takder ah,” … thheheheehehe..

Saya perasan dengan diri saya ini.. puncanya saya jadi malas sangat nak caling-calling nie mungkin sebab dulu-dulu tue.. saya saja yang asyik call encik kekanda.. call hari-hari.. tanya khabar, dah makan ke belum, malam nak makan apa.. tapi encik kekanda tak pernah nak call saya saja-saja tau.. dia hanya akan call bila PERLU saja.. Jadi saya rasa macam.. asyik-asyik saya saja.. jadi lama-lama dah terbiasa pulak tak call.. balik rumah nanti baru kami bersembang-sembang ke hapa ker.. bukan kami bergaduh ke haper keh weh..



Pelik ker macam tue.. pelik ker weh… pelik kut.. theheheheheehh.. mungkin dah masuk 8 tahun kahwin.. jadik tak reti nak cakap aper dah.. ye ker?????? Ntahlah saya pun pening..

No comments:

Post a Comment