Pages

Thursday 2 August 2012

Hari Ini Tak Bangun Sahur…..


Alah Puan Gebu… tak bangun sahur pun kecoh kew.. weh.. ini bukan kecoh pasal saya dan encik kekanda tapi ini kecoh untuk anak sulung saya si Along.. Saya takut dia tidak dapat bertahan sebab last dia makan adalah supper dalam pukul 11.00mlm kami pergi merewang badan Rawang dan singgah kedai mamak.. burger daging dan teh o ais limau..  agak2 boleh dia tahan kut noooo….

Malam semalam.. lepas berbuka dan sembahyang maghrib, saya landing depan tv tengok berita.. pas tu encik kekanda keluar bilik bukan main lagi siap bagai dengan kemeja dan seluar jeans.. “nak pi mana nie,” saya tanya.. 

“Jom cari kasut raya anak-anak,” encik kekanda jawab.. kami pun siap ala kadar ajelah kan.. terus masuk dalam kereta.. pergi pekan Rawang.. terus masuk kedai kasut YEBENG..  terus pilih-pilih kat situ.. Along, Yaya dan si Yusouf dapat sepasang kasut raya.. saya jugak dapat satu.. thheeeeeee.. encik kekanda tak beli pun untuk dia sendiri.. ada puan gebu kesahhhhhh.. theheheheheeh..

Pastu singgah pulak kedai sebelah.. cari tali pinggang untuk Along dan encik kekanda.., cekak dan getah rambut untuk si Yaya.. beg raya.. jam tangan.. dan bla..bla.. bla..Saya pun dapat jam tangan.. alhamdulilah.. jadilah wehh.. thhhheheheheheeh..

Pastu masuk dalam kereta.. bau semerbak pulak dahh.. si kecik berak pulak.. cesss.. sebab Along request nak minum kat kedai mamak.. terpaksa singgah Mcdonalds basuh berak budak bertuah tueh… keadaaan sungguh kurang selesa.. wa sental punggung dia dalam sinki jek wehh.. pastu seluar bau taik.. so saya bagi dia pakai pampers jek tanpa seluar.. hamik kauww..berak ditengah malam buta sapa suh.. baju lengan panjang.. tapi seluar tarak.. gasak kawwww….

Berbalik kepada perenggan pertama tadi.. dah makan dan minum terus balik rumah dan sedih..sedih sedih… KASUT RAYA TIDAK ADA!!!!!! Siapa pun tak sedar yang kasut raya tertinggal!!!! Sah-sah tertinggal kat kedai kami singgah beli serbaneka tueh..

Encik kekanda kata.. Hari ini lepas balik kerja dia cuba singgah tanya.. manalah tau masih di kedai itu.. semoga kasut itu tidak di ambil orang….. Tanya jugak.. kalau hilang bang… nak buat macamana.. bukan rezeki kita lah tueh… uuuuwaaaaaaaaa!!!!!!! Puan Gebu.. are u redha??????


No comments:

Post a Comment