Pages

Thursday 2 August 2012

Baju Moden Di Sogo….


Apa tue Puan Gebu??? Nak habaq mai kat hampa sumua.. lagu nie.. kalau yang kita pakai baju raya tueh.. baju kurung, baju melayu ka itu kita panggil baju raya.. tapi kalau baju yang kemeja, seluar jeans, skirt , baju bebet.. tu saya panggil baju moden..

So.. Hari selasa tue, saya ada kerja luar.. so kena pergi Pejabat Tanah Kuala Lumpur.. Oleh kerana jalan dataran merdeka tutup sebab Sambutan Hari Pahlawan.. jadi saya pun terpaksalah parked kereta kat Sogo..

Terpaksa jalan kaki dari sogo ke Pejabat Tanah.. terdahaga lah jugak weh.. dah selesai kerja kat sana terus cergas balik Sogo..alang-alang menyeluk pekasam biar sampai pe pangkal lengan.. alang-alang dah sampai sogo.. hah.. silah borong baju moden anak2…

Saya pun naik tingkat 4 ntah ler ..ke 5.. saya pun tak hengat.. department kanak2.. cecah jer tingkat tuh.. diskaun 70%>> kat sebelah kiri.. diskaun 70% sebelah kanan,depan belakang....hah.. Kiko, Kikilala, Polo, Anakku,Ladybird, Barbie,Angry Bird,Cartoon World, Miki, Seed, dan banyak lagi  lah oiii…

Saya tak boleh tahan.. ambik tue ambik ini.. baju, seluar, kemeja, legging…tapi dalam keadaan yang cepat dan kelam kabut.. adalah  dalam setengah jam.. agak-agak lah saiz anak-anak saya tue.. kita parents dia.. dah biasa beli tanpa bebudak tueh.. tengok seluar dan baju untuk anak perempuan saya.. ermm tak boleh tahan.. semuanya pinky kaler pastu semuanya cantik-cantik belaka.. tak boleh tahan..

Sudahnya.. baju moden anak-anak saya.. 4 pasang kemeja Along, 2 pasang jeans, 4 pasang baju ketat yaya, 2 legging, 2 jeans, 4 pasang baju si Yusouf , 2 Pasang seluar jeans katok.. theheheh.. ada lagi.. wehh.. 2 pasang setiap sorang baju tido.. thheheheheheehehhehe…

Murah-murah murah..murah… murah.. berbaloi.. sebab kita beli baju yang ada jenama dan tahan lama.. tahan lama.. alhamdulilah rezki anak-anak..

Balik rumah saya cuba pakaikan pada anak-anak.. alhamdulilah.. semua nya sedang elok okay… semuanya padan… kan saya dah kata.. pasti muat punya.. Cuma Along.. mungkin sebab dia berpuasa.. seluar tue longgar kat pinggang.. jeles haku tengok pinggang dia cet!!! Tapi anak-anak saya sangat gembira..suka sangat dapat baju raya.. huhuhuhhuhu… Ibu sayang korang sumer..sayang sumeryer..

No comments:

Post a Comment