Pages

Thursday 16 August 2012

Cepat Kemas Beg dan Barang2…… !!!!


Malam Semalam.. saya perlahan-lahan kemas pakaian dan barang-barang yang perlu untuk di bawa pulang ke kampung.. kalau nak ingat satu persatu memang tak kan sebab saya nie pelupa jugak orang nya.. maklumlah urat dah putus 5 !!!! thehehehe.. jadi seminggu sebelum kemas apa yang patut, saya buat senarai dulu.. dari barangan mandian sehingga pakaian..

So.. ini senarai yang saya buat.. minta mahap lah kalau kabur tue.. yang bergaris merah tue meaning dah completed.. kalau yang bulat merah tue meaning.. ermm.. nak bawak ker tak nak..  ataupun masih mencari….

Bila dah ada anak tiga orang nie, dah tahu dah apa nak dibuat tapi tu pun kadang-kadang tertinggal jugak..

Mula-mula saya akan kemas beg2 anak-anak dulu..  raya seminggu beg pun besar!!! Thehehehe…..

Ini beg saya dan encik kekanda.. dulu 1 beg saje skang 2 pasal tak muat daaa…

Bila dah nama pun perempuan.. dan hari raya.. kenalah bawa baju kurung lebih… sebab 3 hari raya tue adalah lebih nampak manis dan sopan…. Okay siap..

Dari dulu beraya di kampung encik kekanda.. saya akan cuci tangan baju kami dan bebudak tueh… Cuma nak keringkan tu pinjam mesin basuh tok encik kekanda…memang dari dulu.. takkan bawak balik baju kotor ke rumah bila pulang berhari raya….

Jadi penyangkut baju 10 besar dan 10 kecik wajib di bawa..warna pun bawak sama supaya nanti nak kutip balik senang..  dah tau mana satu saya punya hanger.. sebab apa..mentua, kakak ipar, biras semua basuh okay.. jadi saya pun dah terikut la.. Cuma tahun nie saya nak bawak berus kain dan serbuk pencuci  sendiri lah.. takderlah rembat tok encik kekanda punya barang lagi.... theheheheh……..

                                          Paling penting barangan si ketot..

No comments:

Post a Comment