Pages

Monday 6 August 2012

Balik Rumah Mertua


Pada hujung minggu yang lepas saya balik rumah mak mertua di Teluk Intan…  biasalah bila dah balik tue.. jumpa ler ipar duai.. pot pet pot pet.. jek ah wehh..

Bila  balik kampung tue.. mak mertua saya akan masak untuk juadah berbuka.. macam-macam jenis dari lauk pauk sampai kuih-muih.. macam hari sabtu tue.. mak mertua masak tomyam campur, daging masak kicap ,ayah mertua pulak bawak balik dari surau lauk dalca sebab ada jiran buat moreh.. hahhahhh?? Tell me ..macamana nak diet.. siap ada cucur labu lagi pastu di tambah encik kekanda beli kuih kat bazar ramadhan lagih.. so macamana tak renti makan weh..

Memang lah nak diet.. tapi mak mertua tanya  nak tambah ka??? Sebagai menantu yang baik punya..thehehehe saya iyakan saja.. takper ah mak.. besok balik rawang Puan Gebu cubalah diet balik.. ngeghhhhh…. Saya tak sampai hati.. mak mertua dah masak penat-penat untuk anak menantu..biarlah perut penoh malam tue .. sebab saya sayangkan mak mertua saya..

Hari Ahad pun sama, ada gulai ikan, ada sambal ikan bilis tempe, ada sayur taugeh kucai, ada ayam goreng, ada ikan goreng, ada cucur udang.. ada mee goreng.. hahahah??? Jadi saya makan banyak jugak pada hari itu… takder hal okay.. siap bagi tapau suh bawak balik  saya okay jek pasal besok sahur saya panaskan ajek..

                      Umpama beginilah saya tersadai kekenyangan.. thehehehe

Mak mertua saya di mata saya…setakat ini.. bila saya balik kampung mak mertua saya akan masak juadah buat anak-anak dan menantu dia… tapi saya dan ipar duai tolong sikit sikit jek.. potong bawang, potong sayur, cam gitu jek.. masak memang mak mertua seorang.. saya sangat sukakan rendang kerang mak mertua.. tersangatlah sedap sehingga menjilat jari.. best woooooo…

No comments:

Post a Comment