Pages

Thursday 12 September 2013

Aku yang Semalam Dan Hari ini…..




Kehadapan Diet ku yang akhir-akhir ini tidak mendengar kata.. kenapa diet tidak mahu menjadi.. kenapa aku tidak bersungguh-sungguh.. sungguh hebat dugaan in ya allah.. ya ampun.. memang masalah Negara laaaa…


Semua orang ada masalah ini tak kira kaya..miskin.. kalau kaya pun.. dapat beli itu ini.. tabor duit sana-sini.. alat senaman beribu-ribu.. jurulatih bukan main hensem belum tentu dapat kurus !! Tetap gemuk jugak.. kalau miskin pun.. makan bukan yang mahal-mahal tak merasa pun dapat makan lima bintang... tapi  tetap gemuk jugak.. sebab makan nasi panas dengan telur goreng pun lajuk gak makan berpinggan-pinggan... berselerak gak kan..
Jadi aku memang rasa lah.. pokok pangkal.. diri itu yang punca segalanya.. macamana nak kawal itu semua………. Macamana ???? memang pelik.. memang pelik.. tapi itulah yang terjadi.. 



Aku perlukan azam.. aku perlukan itu.. kalau rasa down.. cuba untuk bangkitkan nafsu nak kurus tue.. ko kena kuat dan imagine yang ko akan bertambah comel bila badan ko selim tak kurang jugak bertambah anggota parlimen keluarga.. wakakak.. yelah .. aku dah kurus.. encik kekanda tak menahan tengok aku kurus.. .. berangan rasa nak baling jek tahi kucing kat muka aku niehh.. bab berangan terlebih mat jenin.. payah..



Payahnya untuk berlaku tidak berperasaan terhadap makanan yang aku suka … memang susah.. dan akhirnya aku tewas dua hari ini.. semalam sangat teruk.. Pagi.. aku belasah nasi lemak lauk paru sambal lebih.. tengahari bihun sup air kosong.. petang kul 7.00 petang aku makan bihun goreng air horlick ais.. TENGAH MALAM..aku belasan nasik goreng kampong separuh dengan sepinggan daging masak merah berpukul pada 12.00 tengah malam.. 



Hari ini pagi aku belasah nasik lemak tapi tak habis lepas tue Nescafe ais.. tu gara-gara tengok orang tue beli aku pun terjebak sama.. haiihhhh.. tengahari ni cadang nak makan MEK D… arggggghhh.. apasal teruk nor nafsu nie.. 

Pastu tadi  aku ada hantar documents kat tingkat atas… ada jugak orang cakap.. ehh.. u Nampak macam KECUT sikit.. arhhh???? What???? Tetiba rasa semangat.. ehhh… diet aku yang dua minggu lepas tue.. berkesan kewwww…. Ehhh… boleh teruskan nie… back on trekkkkkkk!!!!.. tetibe J

No comments:

Post a Comment