Pages

Wednesday 3 October 2012

Kejadian Melalaikan bila Umur Kian Meningkat…


v  Masa nak seterika baju sekolah anak....saya telah secara tidak sengaja meletakkan seterika yang panas di atas karpet tanpa alas.. oleh itu bila saya angkat dan cuba untuk seterika telah melekat corak karpet pula di atas baju sekolah yaya.. arhhh… baju rosak, seterika hangit.. karpet pun terbako.... argggghhh.. nak tampo saper nie ek?

v   Sedar dari tidur yang panjang dan terus nak buka tingkap dan pintu tetiba terkejut monkey kerna bahawasanya saya tidak selak (kunci selak) tingkap dan pintu dapur rumah pada malam semalam.... what the @#$%@#$???? Dah kaya sangat ker kau Puan Gebu.. kalau Encik kekanda tahu.. mam.. kauwwww.. kalaulah dia tau kau mengalu-alukan kedatangan orang yang merbahaya.. tak sanggup nak tulis orang jahat aka pero..yang macam macam tue…

v  bila terlebih rajin, mesin basuh pun saya lap-lapkan habuk kat permukaan depan, belakang, tepi, kanan dan kiri.. dalam mesin basuh pun saya cuci. Corong getah yang keluar air tue pun saya cuci juga.. so dah setel.. saya pun basuhlah baju..maklumlah bila mesin separuh auto.. kita kena pantau air keluar masuk kan.. yang tu okay  kerja cekap.. tapi bila buang air mesin terus je ke depan konon tak nak tunggu pasal nak buat kerja rumah yang lain.. tak perasan… corong getah tidak masuk ke  dalam lubang air… dek kerana itu.. dapur saya banjir.. 13kg punya mesin basuh???  so tahap banjir…sendiri mau ingat.. sentap hati mop lantai bersabun..

v  Tertinggal beg tangan dalam kereta selepas pulang dari kerja.. dan encik kekanda yang perasan pada pukul 2.00 pagi dan ambil bawak masuk dalam rumah.. sebab saya memang tak sedar bukan kerana pengaruh dadah merbahaya tapi lebih kepada hasutan syaitan.. dan syaitan itu juga menghasut encik kekanda untuk membebel dan memarahi saya pada hari kejadian pagi buta itu jugak.... huhuhhuhu.. 

v  Pergi makan kat restoran berdekatan rumah pada malam lepas.... lepas makan baru tersedar  pakai selipar tidak berpasangan.. kaki kanan kaler hijau, kaki kiri kaler hitam.. ngaper puan gebu..  dan yang tak boleh bla.. selipar itu adalah kedua-duanya sebelah kiri!!! What???? mental kacau ker,, jiwa kacau nieh.. walaupun bernasib baik kerana larut malam tetapi anak2 sudah terperasaan dan mereka ketawakan saya sampai balik rumah.. sib baik rumah dekat jek.. kalau jauh…..

Haaaaaaa… bila citer balik rasa macam kelakar jek ek.. mende alah nie seriuss nieh.. kalau dibiarkan mau mengalami kerugian,pembaziran dan memalukan makan tahun dek kerana kealpaan dan kelupaan saya yang tidak boleh blah itu.. tak boleh dah pakai ayat mula.. saya ter.. itu.. saya ter ini.. dah selalu nanti encik kekanda pun jadi fed up.... yelah tue.. asyik ter je.. meh sini I tampo u laju-laju.. pasal I ter geram dengan peel u yang terlupa tue.. ndak..???

No comments:

Post a Comment