Pages

Tuesday 23 October 2012

YUSOUF DAN TELINGA KIRINYER



17/10/2012  11.30mlm &  8/10/2012 8.00-3.30ptg

Pada rabu malam khamis yang lalu, keadaan telinga kiri  yusouf  merah menyala.. saya perasan juga Cuma saya sapukan minyak angina saje.. tapi dia tak berhenti merengek dan tunjukkan dengan jari suruh saya tengok telinga kiri dia yang tomey tu..

Bila anak sudah merengek .. saya pun mulakan siasatan dengan mengambil lampu suluh dan pasang lampu tengok apa yang sudah terjadi dalam telinga.. ahh.. nampak macam putih-putih macam nanah pun ada, tapi nampak macam ada bendasing yang tersumbat kat dalam tue.. yang sangat banyak…

Dah tak senang duduk, terus ajak encik kekanda terus pergi hospital Sungai Buloh.. yang dua orang tue tido dengan nyenyaknya.. terpaksa tinggalkan mereka berdualah sebab besok mereka berdua tue sekolah ..

Pergi sana .. kena daftar.. lepas tu ambil no… kena sabar banyak sebab masa menunggu sangatlah lama.. tapi malam nasib baik kami.. terus nurse panggil masuk bilik.. doktor periksa dan dapat referral letter..besok pagi-pagi yusouf kena dibawa ke Jabatan ENT (telinga hidung dan tekak).. okay.. ibu ngan ayah kena cuti ah nie..

Pagi-pagi lepas siapkan abang dan kakak nyer.. terus laju-laju pergi sarapan dan  ke Hospital..kat sana ambil no.. tunggu giliran sampai doktor panggil.. masa tengah tunggu tue.. si yusouf nie.. tak padan dengan telinga sakit.. dia ke sana, dia lari sini.. dia duduk.. dia say hai to everbody… bila kita cuba dukung.. dia buat lembik-lembik.. rasa nak penampo jek wehh..

Masuk bilik doktor.. doktor kata dia kena jangkitan kuman.. jadi kena cuci lah telinga dia tue.. masa nie saya tak berani nak tengok.. seram ahh.. ayah dia yang handle semua.. so.. dah okaylah.. doktor bagi antibiotic dan ubat titis untuk telinga dia tue.. kena follow up dua minggu lagi …


No comments:

Post a Comment