Pages

Tuesday 16 October 2012

Celaru Nak Fikir


Halloooo.. saya  Ah Chai.. datang sini nak rampas kawasan maaaa.. !!!! dah ngaper pulok begitu wahai puan gebu.. theheheeh.. hari ini mengalami kecelaruan fikiran.. di mana saya kekekurangan kecekapan dan semangat jitu dalam membuat pekerjaaan di pejabat..

Saya dah tak mampu nak achieve date line… rasa semua kerja tak menyempat… semua nak cepat-cepat..  kekadang sebagai manusia biasa di alam semesta ini.. memang kadangkala pekerjaan kita itu tidak sempurna.. itu termasuklah saya… arhhh… kekadang kita rasa kerja kita dah buat betul.. tapi tak betul sebenarnya,, takpun kita rasa kaedah kita tue betul tapi pandangan orang lain, dia ada kaedah dan jalan penyelesaian  yang lebih baikk…

Jadi.. di sini saya perlukan majikan dan kawan-kawan pejabat.. perlukan tunjuk ajar mereka supaya saya jadi lebih baik dari sekarang.. saya tidak rasa bertanya apa yang saya TIDAK TAHU dan apa yang saya PERLU TAHU.. adalah perkara yang harus dimalu-malukan.. saya seorang yang memerlukan back up dari majikan  dan kawan-kawan.. saya dahagakan ilmu mereka semua..

Saya pekerja yang bermula dari bawah.. yakni.. from zero to hero.. (ececeeehhh.. perasannyer u) konon terperasan saya bagus.. rupanya saya kena lebih banyak belajar dan terus belajar.. saya jadi ketagih dan tak puas hati sekiranya masalah itu saya tidak dapat selesaikan, saya jadi susah hati kalau melambat-lambatkan urusan kerja..  tak boleh tido malam dibuatnya..

Saya bangga dengan diri sendiri bila saya dapat buat dengan baik.. dan saya akan sedih dan cepat murung bila saya tidak dapat buat sesuatu dengan baik..  tapi saya cepat rasa okay dan tak simpan dalam hati bila majikan tegur saya bila kerja saya tak betul.. sebab bila tegur..  saya tahu saya kena buat apa dan betulkan apa yang tidak betul.. betulkan???? Theheeheheh..

Pekerjaaan saya membuatkan saya kena tahu banyak perkara.. yang baik-baik, yang berilmu, yang bukan-bukan, yang penting, yang tak penting, yang kena tahu, yang kena tak payah tahu, yang berkaitan, yang diluar kawasan, yang jahat, yang baik, yang apa-apa lagi an…

Dah kenapa ayat-ayat kau dah macam dah hadapi peperiksaan puan gebu ???? …..

Saya sayangkan pekerjaan saya.. sedangkan  suami isteri pun boleh gadoh –gadoh (bukan merujuk kepada saya dan encik kekanda yek..) .. inikan pulak tempat kerja dengan kawan sepejabat yang ofis hour bersama 9.00 am to 6.00 pm.... segala masalah kita tolak ke tepi.. jgn nak memperbesarkan perkara yang tidak penting.. kita kena fikir diri sendiri.. selidik kekurangan kita sebelum mengata tidak baik tentang orang lain…   kadang-kala saya sendiri pun berperangai buruk terhadap kawan-kawan..walau tidak berminta mahap tapi saya sedar adakalanya saya buat diaorang tercalar dengan kata-kata saya dan perangai saya..

Jadi kesimpulan luahan saya di atas tidak dapat di pastikan kecelaruan fikiran dengan kerja, dengan kawan,kawan atau dengan apa-apa an.. hahahahahaha..  padan muka korang semua.. saper suh baca pastu dah mengalami kecelaruan fikiran korang.. thahahahaha… sekian makasih..

No comments:

Post a Comment