Pages

Tuesday 23 October 2012

YUSOUF DAN DAHINYA



22/10/2012

Hari isnin.. bermula lah segala apapun suasana menjadi kusam dan biru.. atau lebih dikenali dengan blue Monday…  jadi hari isnin hari paling tidak semangat dalam banyak-banyak hari bekerja.. punyalah sayang cuti dua ari yang lepas tue.. thehehe macamlah minggu seterusnya tak dapat lagi hari cuti yang dua hari tue.. thehehehe…

Kehh.. tapi walaupun mood blue Monday saya, tetap juga berusaha membuat kerja office seperti biasa.. saya cuba sibukkan diri dengan tekun dan gigih sekalik.. jam menunjukkan tepat pukul 1.00 tghari masa untuk makan… dan masa tuelah  terima panggilan hangit dari baby sitter ku …

Baru saya cakap helo-helo.. babysitter dah mohon maaf berulang-ulang kali.. masa nie saya sudah cuak.. sebab fikir nie tak lain tak bukan.. anak-anak punya pasal.. memang betullah tekaan saya ..bila dia menyebut yusouf telah jatuh sofa dan dahinya berdarah..

Disebabkan pendarahan nya tidak berhenti jadi babysitter dah takut lah kan.. walaupun saya cuak saya cuba untuk bertenang.. lepas letak telefon, say call encik kekanda ..encik kekanda kata.. “kita kena pulang nak bawak dia ke klinik dengan laju-lajunya..”

Saya pun terus jek masuk bilik bos bagitahu saya nak balik rumah ada kes kecemasan.. terus cergas balik ke rumah tanpa menoleh kiri dan kanan.. sampai jer depan rumah babysitter.. berdebar toksah lah cerita.. teruk ke???

Bila nampak dia berlari menuju ke pintu.. ahh.. okay lah tue tak teruk sangat.. Cuma nampaknya luka tue agak dalam dan lebar.. dalam hati macam nak kena jahit la si ketot nie.. bawak si ketot balik rumah .. sampai rumah terus dia punggah barang mainan.. jadi lega sungguh.. dia okay je.. takut le juga bila baby jatuh.. kepala pulak tue.. bahaya kan..

Pastu ayah dia sampai dan terus pergi ke klinik.. sib baik doktor ckp tak payah jahit ..skang dah moden doktor  hanya taruk gam jek kat tempat luka tue.. tapi kalau masih terbuka  kena jahitlah jugak.. saya tak tengok apa pun yang berlaku sebab saya takut dan rasa lemah bila dia menangis.. thehehehehe…

Tapi walaupun blue Monday.. lepas selesaikan si yusouf tue.. saya cergas pulang ke office selama 2 jam.. dan melaksanakan tugasan yang terdampar kat atas meja tueh… thehehehe..  dan terpaksala ibu kamu nie replace time off  keesokan harinya ..wahai si tomey kesayangan ku…


No comments:

Post a Comment