Pages

Wednesday 3 October 2012

Rentetan Kisah Benar 2


01/10/12 

Pulang dari kerja, saja duduk bersembang dgn encik kekanda.. lupa nak cerita encik kekanda pun pergi sekali temankan adik ipar dan biras saya… ermm.. memanglah. .dari pejabat peguam perjanjian jual beli tue, pastu dengan pergi tribunal lagi lepas tu pergi lagi biro peguam.. harapan mereka memang tipis.. setipisnyer..  kalau nak saman pun mereka tetap jugak akan kalah..

Sedih semua.. ntah macamana ntah saya boleh terfikir dan deal balik dengan si owner tu..biarlah rasa sedih tapi macam nak tebalkan muka minta kurangkan kah apa kah.. tapi adik ipar saya dah tawar hati dan rasa menyampah agaknya.. saya punya biras pun dah macam letih sangat muka nak ngadap masalah macam ini..

Ayah mertua pun ada jugak suruh saya slow talk dengan si owner tu.. minta kurangke apa ke kan.. memang rasa berat hati nak call owner tu, pendek kata meluatnyer nak bercakap dengan si owner tue...

petang tue sebelum balik keje..bila dah jadi kecoh selepas si owner buat taik tue, saya cuba untuk calling-calling.. sapa-sapa yang tahu ..mana-mana rumah yang nak jual kat kawasan tue.. saja



Bila hati dah tak mahu.. nak fikir untuk masa depan pun dah tak boleh.. hrmm..malam semalam saya nak tido tu  terima satu sms pula..saya tak kenal no nie.. dan bila baca.. ada tuan rumah kawasan situ jugak nak jual rumah.. alhamdulilah.. walaupun tidak meletakkan harapan yang tinggi...saya rasa ini sudah bagus…saya sendiri bercakap dengan tuan rumah tersebut dan saya biarkan tuan rumah,biras dan adik ipar berhubung….

So sehingga ke hari ini.. masih tiada kata putus… yalah.. nak kena fikir-fikir secara dalam-dalam… kita yang ipar duai nie bagi sokongan moral ajelah.. tunjuk akan rasa ambil berat sesame keluarga.. tak gitu???

No comments:

Post a Comment