Pages

Monday 8 October 2012

Peti Ais Ku Mencair..


Tetiba pulak la si peti ais nie hilang kuasa membeku kan dalaman dia.. ntah ke mana menhilang kuasa membeku dia yang hebat tue..  dia nak beku kan air secawan pun tidak berupa pun ketul ais itu.. mencair jek.. jadik.. saya rasa dia pun dah tenat.. saya sangat sakit hati pasal ayam dan daging mentah berubah warna dan bau.. sebab dia tak membeku..

Jadi segala barang mentah membusuk ler.. habis sayur mayor layu terkulai di tasik madu.. lauk pauk yang simpan dalam peti ais pun tak sanggup nak makan lagi ..takut-takut lah nanti bakteria merebak pulak.. karang sakit perut tercirit-cirit anak beranak.. dan perasan lipas macam cuba nak bukak peti ais tue sebab bau mencucuk2 hidung dia kut.. sedapnyer bau bangkai ini????

Sooo.. kalau nak repair.. baik beli baru.. kalau beli baru mesti beli yang lebih besar dari yang ada.. kalau nama pun besar duit pun mestilah besar???.. ngaper sekarang pulak kau buat perangai??? Ngaper tak tahun depan saja???? Hah peti ais???

Pagi tadi saya pun buang semua bahan mentah yang sudah rosak.. bersihkan atas dan bawah.. kosong peti ais..cuma ada air botol aje habuan anak2 dahaga.. walaupun tak sejuk.. jadilah kan.. kenapa kau buat perangai???

Ttheeheh.. saya tak sebut pun nak beli peti ais baru.. apasal nak merajuk pulak ..Cuma puji peti ais kakak ipar besar  jek.. tu pun terasa ker.. tempias ker???

Saya nak kena beli peti ais baru ker nieh???.. arhhh.. serabut kepale hotak nie..

No comments:

Post a Comment