Pages

Tuesday 23 October 2012

Cuba Menerima Kenyataan..



Dua tiga hari nie.. ramai  sangat yang perasan  akan keGEBUan saya nie…. Rasa macam-macam.. kemurungan yang tahap gaban dan sangat tidak menyeronokkan.. rasa menyampah bila tengok  bentuk tubuh badan yang mengembang di cermin

bila masa tidur pun saya boleh terjaga-jaga.. macam ada semangat yang ‘tumpang lalu’ bisikkan..ayat keramat!!! dietlah puan gebu yang gemok…… berulang-ulang kali.. adakah itu petanda saya kena membuat sesuatu….

Saya tahu berat badan saya sudah membimbangkan.. saya sendiri pun sudah rasa sangat berat… nak hembus tarik nafas pun berat.. penat..

Pagi tadi bawak kereta  hantar anak dan beg pakaian ke rumah babysitter pun.. lepas masuk dalam kereta saya termengah-mengah.. ehhh.. teruk dah nie.. saya dah rasa tak sihat dan ceria.. yelah.. dah gemuk sangat!!!

Tu belum cerita bab pakaian yang saya pakai setiap hari.. dah sendat semuanya!!! Yang baju kurung 2,3 tahun lepas.. semuanya sendat.. terutama kain tang pinggang tue.. ihsshshh susah betul nak zipkan.. tak mendapat nak zip… zip separuh jek..  lepas tue baju kurung pun.. semuanya ketat kat bahu, lengan.. dan kawasan perut.. seksa-seksa pun terpaksa lah pakai sebab dah takder baju yang lebih besar..

Semua orang dah mula cakap-cakap.. depan saya yang saya nie dah semakin gebu.. mula-mula okay.. saya jawab jek yang hati senang, suami bagi makan elok..hahahaha takper lah gebu pun kan saya sihat.. konfiden jek saya ek.. theheheheh..

Dah termengah-mengah.. sihat ke tue..  dah tak muat bajus semua sihat ker tue.. ntah hapa-hapa ntah.. setahun yang lalu saya ada beli online iaitu e-book mengenai langsing-langsing la konon.. beli jek.. praktik  tidak pun.. baca pun tak habis..

Macam yang saya tulis sebelum ini.. saya cuba untuk minum air putih sahaja.. untuk elakkan meminum air yang manis-manis.. dan makanan manis… saya masih mencuba.. wah.. sungguh susah sebenarnya…masih dalam tempoh kurangkan.. di pejabat saya langsung tak buat air manis dah.. no kopi,no nescafe, no milo, no teh o.. no no creamer..tapi bila samapi rumah pulak.. yes teh o, yes nescafe o, yes milo…nyampah tau…

Tapi saje mengodek pergi singgah blog-blog lain yang berusaha keras untuk turunkan berat badan.... rupanya.. mereka pun  menghadapi masalah yang sama.. SUSAH wooooo…

  

No comments:

Post a Comment