Pages

Thursday 4 October 2012

Rentetan Kisah Benar 3


Seminggu telah pun berlalu.. bermaksudnya..  keputusan biras dan adik ipar adalah muktamad dimana…urusan jual beli dengan si owner yang pertama tidak akan diteruskan.. melayu pegang pada janji.. sekali berjanji seharusnya pegang dan kotakan pada janji.. bila janji sudah diengkari hati pun jadi tak sedap untuk berurusan lagi.. dan rasa sudah hilang percaya sesame sendiri.. sekaligus menutup hati lembut mereka untuk teruskan jual beli ini..

Saya hormat keputusan mereka, mereka patah hati, mereka sedih dan merasa tertindas.. kalau mereka setuju pun.. bagaimanalah mereka nak bersemuka bila masing-masing rasa meluat dan benci.. sudah pasti buat apa pun nanti rasa menyusahkan sebab connection itu sudah tiada..

Ini peringatan buat si owner , bila berjanji jgn omong kosong nanti buruk padahnya.. dan pada kami si pembeli tak jadi..Kami kutip  pengajaran ini dan jadikan pengalaman supaya lebih berhati-hati kelak…. Memang sakit hati tidak terperi.. segala dirancang tidak menjadi.. takper lah.. Allah kan ada.. berdoalah dan berusaha lagi .. insyallah.. pasti termakbul…

Buat birasku Hassel and Entel (bukan nama sebenar pun adanya adui pun).. bertabahlah kalian berdua.. semoga korang berdua mendapat penjual yang lebih baik, rumah yang lebih baik, pinjaman yang lebih baik dan perkara yang lebih baik-baik hendaknya..

Tipulah kalau saya kata saya sudah okay dengan apa yang sudah berlaku.. yang betulnya tidak okay sangat.. malu jugak ada kepada orang tua saya.. malu dengan cakap saya untuk yakinkan mereka  semua akan jual beli ini pada si owner yang dia ini seorang yang bagus2 adanya.. ahhh..

Usahlah dikenang-kenanglah  puan gebu..usahlah.. kita terus ke hadapan .. jangan ke belakang.. nanti kita juga yang sakit  hati memanjang.. oleh itu.. ayuhhhh… jgn bersedih.. happy go lucky ..seh !

-tamat sudah-

No comments:

Post a Comment