Pages

Tuesday 29 May 2012

Yak ke ti bauber..

Nie bukan saya.. Cuma imej bagi lawak jenaka sahaja okay.. tapi teringin la jugak nak badan keding lagu tue.. tapi bulu tue ermmm.. tak der ler teringin lagu tue…

Hrmm.. lately nie saya punya yak keti  agak bauber..why??? adaka kerana saya makan bawangan terlalu banyak.. adakah badan saya berpeloh sebab kenaikan badan yang terkinja-kinja semenjak dua menjak nier.. pastukan .. yak ke ti saya sebelum bau ber.. dia basah basah manja dulu.. eerrr.. rimas ah.. dah lama-lama sikit baru dia keluarkan aroma yang tak mahu kita bau.. ermmm malunyer saya… tapi masalah ini kadang-kadang aje tapi tetap merimaskan.. ermm.. saya pakai deodorant semenjak zaman persekolahan lagi..

Dulu time sekolah.. beli jenama ginvera haruman fantasy.. hrmm wangilah time tue.. selepas mandi adalah wajib di roll kan kepada permukaan yak ke ti.. samaada lu ber bu, ataupun sudah kur cu..Tetapi kena pasang kipas meja tekan punat tiga iaitu kelajuan maksima bagi kekeringan berganda.. walaupun berpeloh bau tiadalah sangat.. tetapi baju sekolah ada bulatan kuning kat kawasan ketiak tue.. hrmmm??? Ngaper ek.. pastu dah lelama semakin kuning dan keras kejung kat tempat ketiak tue.. hikhikhik.. tapi bila meningkat ke usia remaja kedewasaan.. kekuningan tue tiada lagi.. ahaks.. (mungkin tak pakai baju kurung yang sama hari-hari kot)

Dan sehingga kini saya pun beralih kepada jenama nivea.. hrmm nie bau nyer memanglah wangi dan kering sentiasa tak payah berkipas tetapi kekadang nak jugaks… dan nampaknya semenjak kahwin, saya hanya setia kepada nivea sahaja.. nivea.. kesayangan yak keti ku.. yeah… ehhh.. adakah sebab terlalu lama saya roll kan pada yak ke ti saya jadi kami sudah sebati dan tak serasi lagi..hah???Jadi saya perlu bertukar beralih.. kepada yang lebih kering kot.. jenama apa yang sesuai bagi wanita dewasa seperti saya???

No comments:

Post a Comment