Pages

Wednesday 30 May 2012

Along.. nie keje along kan?



Masa nie seingat saya adalah hari cuti hujung minggu.. bangun saja pagi saya nak menuju ke dapur  dan ternampak akan contengan abjad di dinding ruang tamu.. time tu rasa marahlakan pasal ruang tamu kan.. dah tau dah kerja saper nieh.. tapi rasa kelakar le jugak pasal saya dan encik kekanda dah berpesan “ Along & Yaya.. jangan conteng dinding okay.. Ayah dah belikan buku tulis.. jadi tulis aje kat dalam buku tue..,”. Nama pun budak,  pesanan tak aktif kat dalam kepala otak time tue..

 Saya tangkap gambar nie nak buat kenang-kenangan peel bebudak nie.. dia bangun tido je saya tanya “ Along.. Siapa yang tulis kat dinding tuh,”.. dan selambanya dia menjawab

“ Bukan Along la bu.. nie Yaya la yang tulis nie,”.  Dia takut kena babap lah tue…

Tapi  saya cakap pada dia “ Along.. Yaya mana pandai tulis lagi, sekolah pun belum..

Nie Along yang tulis kan.. ckp betul-betul ,”.  And lastly dia pun mengakulah.. tak kena babap pun…

 Masa nie dia baru berusia 4 tahun sahaja dan saya merasa sangat bangga sebenarnya walaupun dinding ruang tamu yang secotet tue menjadi tempat dia menulis abjad dan nombor.. anak saya sudah pandai mengenal dan menulis huruf... anak korang ada???? Hehehehehehe. Tapi skang cer cuba conteng dinding..Hrmmm.. memang kena babap ler jawabyer…

No comments:

Post a Comment