Pages

Monday 28 May 2012

Emosi Tidak Keruan


Hari ri nie rasa sangat boring dan rasa sangat tidak bernyawa.. walau hakikatnya saya bernafas setiap masa tetapi saya tidak bermaya dan fikiran saya jauh melayang-layang.. tak tahulah apa yang saya sedang fikirkan.. fikiran bercelaru dan tidak keruan.. what happened arhh? Saya merasa sangat down dan merasa diri tidak berupaya lakukan apa-apa.. hrmmmm

Bila baca apa yang saya tulis.. eh.. saya jatuh kasihanlah terhadap diri saya.. apa yang sudah terjadi.. kenapa saya harus bermuram durja..hrmm??? tak kan lah orang lain nak jawab untuk saya.. confirm saya yang harus jawab sendiri..

Hrmm.. hari ini nak masak apa???? Ermmm malam semalam hidangan ringkas menjadi santapan kami sekeluarga.. saya buat kubis campur carot masak lemak putih, ikan selar bakar daun pisang dan sambal belacan.. alangkah bagusnyer kalau ada air asam tapi saya tidak dapat buat yang sedap punyer.. kalau buat cairlah.. terkurang asam la.. terlebih masin la.. jadi malam itu saya tak nak amik risiko…

Rasa malam nie nak masak ikan selar goreng tomato, sotong goreng kunyit sayuran.. tu aje lah kot.. dah lama sangat kami tak makan sekeluarga.. nah.. semalam kami makan anak beranak.. hrmm.. encik kekanda dan anak2 tak tambah pon.. saya jek terover.. hik hikhikhikhik..

Jadik malam nie ingat nak makan sekeluargalah kot.. tapi along dah request nak suruh saya masak kari.. hrmmm besoklah along ek.. pasal ibu lupa letakkan ikan beku kat peti es bawah.. kang balik keje nak tunggu ikan keras ketung tu nak mencair.. lambat la pulak.. nanti mood nak masak pun larik!!!

Hrmmm.. nak nyanyi lagu apa bila diet tak jadik??? Ada tak lagu yang bagi  kus-kus semangat  supaya azam dan tekad tak berubah-ubah..  lagu sedih-sedih banyak sangat tapi pasal cinta kecundang jek tak pon kekasih kawen len.. hik hik hik… lagu. Hrmm

Adalah dalam kepalahotak nie tapi lirik reka sendirik.. music cilok orang punyer…


Jika kau fikirkan kau boleh..

Kau takkan boleh lakukannya..

Jika kau fikirkan ragu-ragu

Lemak kau kan jadi mengebu..


Jika kau fikirkan kekurusan.. (kekurusan…)

Belum turun kau memang dah kalah..

Jika kau fikirkan kemenangan..

Jgn fikir.. memang kau tak kan menang..


Usahlah apa kau fikirkan..

Tak terkandung dalam pemikiran

jika kau fikirkan kau boleh

tak boleh!!!!!!

 Apa ka ini.. lagu kecundang saya untuk mengobat hati saya yang lara dan dahagakan untuk menjadi kurang lemak.. uwekkk…






No comments:

Post a Comment