Pages

Tuesday 1 May 2012

Rindu Rumah Lama


Tetiba rasa rindu sangat kat rumah lama saya.. saya rindu yang amat-amat..sampai termimpi-mimpi tauwww.. saya sayangkan rumah ini, saya sukakan suasananya yang aman damai sentosa gitueww.. pastu kawasan rumah lama saya sangat sejuk gedi... buat saya tak mahu bangun dari tidur.. air hujan kat bilik mandi yang laju sesangat..puas mandi nko.. ini rumah lama saya.. teringat dengan jiran kesayangan saya.. puan Siti.. how are you Siti??? lama saya tak dengar citer Puan Siti.. Time saya tinggal kat sana.. Saya selalu sangat dapat Laksa Puan Siti.. tersangatlah sedap sampai nak mintak lagi.. heheheh.. saya pun rajin jugalah membalas hidangan (kena bagi balik pinggan puan siti .. takkan balas kosong kut noo)..

Saya rindukan pada ruang tamunya yang comel.. cute jek.. senang sapu sampah.. laju jek.. tak sempat berpeluh ketiak dah habis kerja.. nampak kat tingkap depan tue ada jaring nyamuk kat situ.. encik kekanda yang pasangkan pasal dia kesian dengan saya yang selalu terjerit-jerit  ketakutan bila tebuan atau serangga yang tak pernah pun saya lihat datang masuk rumah tak bagi salam..  bila hari minggu saya akan vakumkan jaring tingkap tue.. pasal banyak serangga mati tersepit kat celah-celah lubang jaring tueh.. cet.. kasi susah saya saja kan..

Kat dinding tue nampak tak.. tak pasal pasal ada pepohonan merimbun.. ermmm seni ker??? tue encik kekanda punya kerja tampal menampal.. sudahnya.. anak-anak saya geram dan koyak sedikit demi sedikit..  Saya rindu sangat.. kalau takda penyewa kat sana.. dah lama saya ajak family saya sekali sekala tido kat sana..

1 comment: