Pages

Wednesday 2 April 2014

Aku Sendu Dan Merajuk



Dua tiga menjak nie.. aku kuat bebenor terasa bila orang mengata fizikal aku secara berdepan.. dulu kalau kutuk aku aku boleh jek buat tatau.. tapi skang…. Aku cepat benar terasa.. cepat sangat terasa jauh hati… thehehehehe… ape kena ntah.. mungkin faktor usia kot yang buat aku jadi macam tuh… 
 
Aper tengok2.. nak kena tampo ???
Last kena tembak (kena kata) pasal body aku yang veri biutiful nie.. kat rumah kakak aku.. amboi.. mak ngan laki aku bukan main lagi..  dah macam menteri kesihatan bila beri pandangan tuhh…  mak aku siap banned aku dari memakan karipap sardine kakak aku..patut ka???

Yang aku sedih sampai berneng yatimah tueh.. sebab aku kena tembak masa nak makan malam kat rumah kakak aku tuh… depa makan sedap2… aku baru ja lepas suap anak2 makan… konon nak la duduk bersama makan sekali.. tapi tak mampu nak makan.. masa tu patah selera laaa.. dah kena kutuk.. aku  tau  sgt tu depa bagi nasihat tapi masa tu tak berapa nak kena lahh kan..yang laki aku pulak sedap jek mulut .. selamba cicak kubing dia cakap.. kalau dah kena penyakit kat aku nanti .. lantaklahh… dia nak buat tatau.. amboiii…. So.. cer citer.. tak kah hati aku nie tetiba SENDU… laki cakap macam tu beb…
 
Aku nak kurus macam angelina jolie pastu nak pakai bikini.. lepak-lepak basah-basah tepi pantai.. hahahaha.. nan hado... choiiiiii...
Dah kena nasihat supaya kena berdiet.. ko ingat aku ada selera lagikah  nak makan kari ikan bawal dan sambal belacan tuhh… selera aku bagai dipatah-patah riukkk.. lepas tu.. dah rasa bersalah semua.. suruh duk aku makanlahhhh.. makanlahhh…  mana maunyerrrr…tak selera haku dah haihh… tapi aku telan ailio sebenarnya… theheeheheh…

Aku memang tak makan.. tetiba dengan sendirinya air mata yang aku tahan2 jangan lah jatuh berderai.. akhirnya tumpah jua… dah lah gemuk ..nangis pulak… memburuklah aku masa tuh… inilah nasib orang gemuk nie kan… kalau tak kena perli dalam sehari tak sah kot.. yang memberi pandangan tu.. niat dia ikhlas tapi mungkin kadang-kala tak berapa nak kena..

Masa balik tueh.. sepatah pun aku tak berkata-kata.. aku diam sajia… sedih sangat lah tu.. dahlah radio pun since kes MH370 nie lagu sedih-sedih belaka.. bertambah-tambahlah lara aku tuh… aku kecik ati sangat dengan Encik Kekanda.. 
 
perasaan rendah diri bila berada di mana-mana tempat yang ada-ada saja orang yang kurus.. pftttt....
Balik tueh.. laki aku perasan kot dengan kedinginan dan buat ketidaktahu aku pada dia.. dia tanya aku.. so.. aku pun luahkan apa sajia.. aku tak simpan.. aku cakap.. kalau nak aku nie sihat dan kuruskan badan.. bagi aku sapot siang dan malam.. bukan kondem aku mentah-mentah.. aku pot pet pot pet… dulu aku tak berani nak luah ini macam.. tapi since dah 10 tahun kahwin.. aku berhak cakap ini macam.. wakakakaka…

Dia pun tak mengalah.. dia kata  dia sayang kan aku.. dia nak aku macam dulu… aku cakap kalau nak aku macam dulu.. tunjukkan sapot tueh… nie bila aku nak pergi aerobic.. dia tak boleh jaga anak2 kat rumah laaa..… bukan masa orang kata aku gemuk ko tumpang sekaki kondem haku....huhuhuh.
 
skang pilih... you want to maintain fat on your left or you want to be thin.. on your right.. no... i want to be healthy.... that is my main goal...
Lepas habis aku berkhutbah dalam keadaan bercakap tapi lebih kepada membebel.. Encik Kekanda memohon maaf secara terbuka dengan aku… so.. kami dah kembali berdamai …. Biasalah laki bini.. sedangkan lidah lagi tergigit inikan pulak somi istri..
Nampak.. nampak.. semua orang salah sebab tak bagi aku sapot.. yang aku pulak??? Harap sapot tapi ko pun hangat-hangat tahik ayam.. buat apa !! poddaaaaahhhhh….

Kesimpulannya… semua ini kerana aku.. kalau aku tak gemuk mak aku tak kan tak bagi aku makan karipap kakak aku tuh.. kalau aku tak gemuk.. laki aku pun tak kutuk aku.. kalau aku tak gemuk.. aku tak sakit hati.. tapi kan berdosa lahh kalau duk berkalau-kalau nieh tau… thehehehe….. ya ampun…


No comments:

Post a Comment