Pages

Monday 24 March 2014

Yelahhhh Tu..



Tetiba assistant Manager aku panggil aku kat tempat dia.. and dia cakap kat aku  “ nah.. u ambil nie vitamins and start take daily okay ,” … aku yang dengar terpinga-pinga.. pastu aku pun cakap.. “ berapa semua nie.. sorry la miss xoxo.. I don’t have money right now … my budget this month totally zero.. (takan aku nak citer masalah aku pada dia kan… ampun la kan )..

It’s okay.. you can pay me next month.. you can pay installment also I don’t mind… ,” dia pun berkata-kata… aku cam rasa apehal nko susah2 beli kat aku niehh… aku dahlah sengkek … nak pulang balik malu… 


 ishhh..... dahlah jenis bangsa tak makan vitamin bagai nie..dua botoi pulak tue.. isshh.. besar-besar pulak tuehh,,, ape pun tima kasih lah pada A.M aku yang terlebih prihatin tueh....

Sambil menunjukkan barang yang dia beli UNTUK aku..  “ This is vitamin c.. and that one is the fish oil.. this is very high dose.. so you can take only one capsule daily…..  ,” semangat dia menerangkan betapa baiknya dua botol ini kepada aku.. aku hanya mampu mengangguk layu… ishhh… how much ?? mendatar jek aku lontarkan soalan.. Vitamin C is rm60 and fish oil only RM 35 .. so aku conggak2.. dah RM 95 !!! ya ampun.. itu adalah mahal bagi aku buat masa ini… 

At last … aku cam bagi balik kat dia… and she keep explained to me.. you can pay me when you have money in your hand…. And the last question aku bagi kat dia.. why u bought for me (aku tak mintak pun.. awat hang suka ati.. aku sengkeklah pompuan).. yang dalam kurungan tue dalam hati je.. theheheeheh… 

Ohh… you needs this vitamins ana.. coz  lately I see you .. you seem very weak.. I worry that you gonna take mc.. as you know.. you have a lots of works… if you don’t come to works.. nobody can do you works dear…,” dia berkata sambil menepuk-nepuk bahu aku yang sasa ini..

Ohhh… hampehhh…. Itulah cerita sebenar… beli vitamin nie sebab takut aku ambik mc.. takut keja kat opis tak siap nohhhh… hamboihhhh…. For company sake..huhuhuhhuhu……

1 comment: