Pages

Thursday 10 April 2014

Jumaat Tu Penghulu Segala Hari….



Hari ini bangun macam biasa… pening-pening lalat sikit… terus gerak anak teruna untuk mandi… sambil-sambil tue siapkan apa yang patut… ermmm… hari ini sedikit malas untuk membuat sarapan untuk anak teruna tuh… jadik bagi duit lebih suh dia sarapan jek kat kantin sekolah… sib baik dia okay…. 

Cerita semalam … aku ajar dia buat matematik.. bab bahagi nie.. aku tengok dia macam tak dapat nak catch up lahh.. aku ajar banyak kali pun dia mcm kurang faham.. so aku jadi sangat tak sabar betui… menitik-nitik ayaq mata dia … sian pulok… bukan apa.. aku taknak lah dia jadi macam aku… aku nie matematik lemah …lemah bebenor… thehehe.. so taknaklah gen lemah aku tue mendapat kat anak aku.. tapi bahasa inggeris dia okay….

Tengoklah camnerr… kalau aku tengok dia masih faham tak faham aku kenalah hantar dia ke kelas tambahan… untuk  memperkasakan skills dia tuh… dan menjana otak dia tueh… takat hari ini aku boleh lah ajar lagikk.. tambah,darab,bahagi.. kalau dah kuasa dua ..berapa titik tolak.. sudut luar lah..sudut dalam lah paksi  jadah…tueh,, aku serahkan pada yang pakar… muahahahahaha….. 


Sambil tunggu van sekolah datang.. sembag-sembanglah ngan anak teruna nie… bersongkok anak teruna aku tuh ke sekolah skang niehhh.. teringat pulak zaman sekolah  aku dulu ada sorang mamat tuh suka pakai songkok.. kan ???? theheheheeh…. 


Aik ..sorang jek yang sekolah yang satu lagi mana… yang satu lagi atas katil lagik.. si anak dara tunggal I tuh… demam pulak… tu yang malam tadi ibu dia duk jaga… tersengguk-sengguk.. yelah kena lap kan badan tuh.. takut panas sangat pulak.. ubat demam pun dua kali bagi.. tu yang ibu dia pun mengantuk sangat.....


Aku sempat iron baju nk pi kerja…OOTD ‘ outfit of the day’..aku pada hari ini… ermmm.. skang jumaat tak pakai dah kot baju kurung bagai… sebenarnya manyak baju kurung dah makin mengecik… tu yang tak pakai tuhhh.. huhuhuhuh….. ada tailor boleh jahit bagi besar tak ???? 

Aku kena kerja jugak sebab banyak perkara nak uruskan.. sib baik encik kekanda bole bawak anak dara aku tuh ke klinik.. thanks ayahhh… okaylah.. malam aku yang duk berjaga.. siang you kenalah take over… kannnn… 

Tu ajelah cerita serba sedikit mengenai pagi jumaat yang  biasa ini….

No comments:

Post a Comment