Pages

Monday 21 April 2014

Ke ‘Apa-Apa ‘an Minggu Ini…



Okay.. aku gagahi jugak menghapdate kerana ini adalah satu kenangan ketika aku mampu menulis dan mampu menjana memori untuk tatapan di hari tua aku… walaupun korang rasa benda-benda mudah pon aku gagah nak cerita ..tak special bagi korang tapi bermakna bagi aku… faham ????

Baucer.. 

Di saat aku dan Encik Suami gigih meluaskan mata pencarian demi sesuap nasik dia ,aku dan anak2… dia dengan perniagaan part time jual barang M7 dia.. aku pulak dah rajin stay back.. gigih kami nak carik duit demi nak langsaikan hutang piutang di sana-sini… kompeni encik kekanda sangat baik hati memberi baucer bukan puluhan.. tapi mencecah ratusann… aku cam nak nangis.. 


Cam penin kepala.. nak piker.. kalau aku bayar hutang … nanti tak dapat beli susu anak bagai… tapi TUHAN TU MAHA KAYA…. DIA bagi kami baucer …supaya aku dapat kumpul duit untuk bayar hutang piutang… aminn… amin…..  kami laki bini siap buat senarai barang aper yang keperluan yang harus dibeli… kami tak beli pun ikut kehendak.. semua barang perlu sahaja… boleh lah bertahan 2 ke 3 bulan.

Walaupun kita ada masalah.. sampai buat aku menangis malam-malam.. tapi aku ada satu perasaan yang selalu pujuk aku.. pujuk aku supaya jangan bersedih… jangan rasa masalah aku tu tidak akan ada penyelesaiannya…. Bermuram pun akan buat kau akan lebih merana.. so perasaan tulah yang selalu buat aku jadi cool down… perasaan baik aku tulah yang buat aku macam takderr masalah langsung…. Good cover ek ???

Stay Back at Office
 

Sila focus kerja aku tuh… bukan aku yang bulat tuh…. tau
Kerja aku minggu ini amatlah sungguh meletihkan.. terlalu banyak kerja yang ada date line.. macam nak mati jugak ..perah tenaga nak setel semua kerja… mana kerja yang sedia ada… kan.. oohhhh…. Aku ditakdirkan untuk bekerja dibawah tekanan…. Lalalalalalaalaa… semua kena stay back secara tak langsung menjana ekonomi aku.. tengok… Allah hantar rezeki aku dengan cara ini pulak… dengan tak di sangka.. aku kena stay back dan kerja lebih masa itu akan di bayar… aku nak nangis lagi..Terima Kasih Ya Allah….

Fat Selfie


Muka tak nampak… aku tak puas hatiiii

Ehhh… dalam keadaan penuh masalah…dalam keadaann bizi yang meloyakan.. ko ader masa juga berselfiee ekkk.. itukan wajib… aku kan pompuan nokkk haruslahhh.. tengok dalam gelap pun aku boleh selfie … biarlah tak semegah pun.. janji aku suka… ko aper kesahhhh.. muahahahaha….
 
Gigih…gigih.. walopun sengettt… siot tolll
Dan… apa pun yang berlaku.. aku minta korang jangan hilang percaya pada aku ye kawan-kawan.. aku nie baik sebenarnya… aku nie jenis berpegang pada janji tapi buat masa ini aku pegang sajalah dulu.. aku sedang berusaha keras yek…. Tunggguuuu… jangan mare…… aku ek…. 

My Diet ??


Ohhhh… rupanya kami fikirkan benda yang sama… bezanya.. dia hanya berfikir tentang makanan.. dan berfikir pulak tentang keburukann… yang aku pulak.. berfikir tetang makanan dan berfikir pulak tentang betapa lazatnya makanan itu… hehehehehehe

Ermm… biasalah.. kalau cerita pasal diet nie.. dalam 10 tuh.. korang cuma percaya 1 je kannn.. ??? aku kan hangat2 taik ayammm… ehhh.. jangan kata aku kat belakang dulu… aku diet lah… aku dah kurangkan banyak makan…aku banyak minum air putih… aku rasa badan aku dah rasa ringan tapi UNTUK HILANG LEMAK TUE belum lah lagi.. 


Rilek laaa.. aku kan target dua tahunnn… kalau dua tahun pun aku tak berjaya.. pergi jahanam ahh semua… makan jelah… muahahahah.. esok sakit padan muka aku kan… mula-mula nak start tu rasa macam nak pitam… asyik nak makan2 jek…. Aku tahaaanannnn…. Aku tahaaananannn… sampai skang… aku tahaaaaaaannnnnnn

No comments:

Post a Comment