Pages

Tuesday 8 April 2014

Masa buruk aku kot…



Nowdays… ntah kenapa aku sangat terasa dengan kenaikan barang di sana sini.. kalau kau bawa RM 50.00 hinggit.. aper barang sangat yang ko boleh dapat.. htak kira barang mentah mahupun kering.. semuanya mencanak naik… 

Dengan gaji yang biasa-biasa sajia… aku macam tak boleh nak survive dah… banyak benda aku dah cut off skang.. aku dah tak joli katak macam dulu2.. aku berjimat sedaya upaya aku… tapi tulah…  sekarang nie golongan cam aku nie kira golongan urban poor… (masyarakat bandar miskin)….

Aku nie kira bernasib baik kot.. masa susah.. bila minta tolong.. ramai yang membantu.. syukur alhamdulilah..aku tak lupa ek or buat-buat lupa ek.. aku sedang usahakan… aku nie tak pernah nak naya orang.. Orang buat baik ngan aku.. 10 kali ganda aku balas jasa orang tueh… tapi aku mohon minta bagi aku masaa…..  kiranya sekarang masa tak berapa baik aku.. 
 
Orang nampak aku senantiasa happy ... tapi hanya Allah yang tahu.. takpalahhh... buat apa nak moody2 ngan orang lain.. buat apa nak drag dia orang dengan masalah kita kan... Hey kawan... i akan cuba usahakan sesuatu... tungguuuuu........
Ini semua dugaan… dugaan hidup aku yang aku terpaksa tempuhi.. kira problem aku nie tak lah seteruk mana pun.. ada orang lain masalah lebih teruk lagik… Encik kekanda pun sekarang nie kilang  dia dah pun cut off the overtime.. ramai pekerja dah tak boleh buat overtime.. 

So.. aku tahu kenapa laki aku suka sangat termenung and lately nie tak happy sangat.. yelah dia kan lelaki tanggungjawab dia besar nak jaga anak binik dia.. aku faham situasi dia.. aku pernah merungut tanpa memahami dia… dia pun tak nak benda nie terjadi kan…  aku fikir dalam-dalam dan mohon petunjuk… 

Yelahh.. aku kena bertabah… aku kena kuat untuk family aku.. aku cuba memahami … ini semua dugaaan ya Allah beri… aku tersedar… yang aku perlu bekerja berusaha keras lagik.. aku nak langsaikan hutang piutang aku secara dikit –dikit… semoga Allah perkenanlah doa aku tuh.. aku tak nak jadi bila berjanji tapi tak reti nak tepati.. bersabar ek kawan-kawan…

No comments:

Post a Comment