Pages

Sunday 9 September 2012

Cerita kereta 2nd hand saya…


Beginik ceritanya…


                                             
                    Baby ken..( Singkatan baby kenari).. jom antor ibu gie work jomm.. heheheheeh

Kereta kecil ku berbunyi, Marilah anak..mari naik, boleh ku bawa ke sekolah.. hahaha pon pon pon pon pon ponn kereta kecil ku berbunyik… hahahaahah

Ye.. harus bangga terhadap diri sendiri.. kerana saya dapat memiliki sebuah kereta atas nama saya sendiri.. kehkehhhkehhhk. Saya tidak pedulik apa orang nak kata.. elehh.. kereta 2nd hand pun nak kecoh kew.. eh… suka ati saya lah kan.. biar ah… korang ado????? Skang nie siapa lah tak teringin nak pakai kereta baru yang  masih berbalut plastik,  pastu masih ado lagi bau kedai.. sapa yang tak nak..

Tapi kena fikirlah jugak.. akan kemampuan diri… ukur baju kat badan sendiri… so.. bila saya ukur sendiri saya dah tau kemampuan saya adalah mampu milik kereta 2nd hand buat masa ini..  tapi syukur alhamdulilah dari takdo langsung.. theheheheeheh.. lagi pun kereta tue masih ramai yang pakai.. jadi apa masalahnya…

Walaupun kereta ini dah makan tahun tapi. Saya tetap okey ja.. keadaan kereta adalah sangat memuaskan kerana owner dia dulu pembersih.. memang senantiasa terjaga.. owner dulu perempuan.. dia dah beli kereta baru.. myvi baru auto.. jadi dia dah tak mahulah bawak manual lagi.. theheheheeh… saya memang suka bawak manual.. tapi tadi terkial-kial pasal.. dah lama sangat tak bawak kereta manual.. theheh.. rasa berdebar mengalahkan orang belajar kereta.. wohhhh….

Bila pergi tengok kereta pada malam yang lalu, saya rasa jatuh hati sangat ngan kerete tue.. hahahaha.. encik kekanda pun kodek sana kodek sini.. uwahhh.. test engine.. semua keadaan baik.. bila encik kekanda kata okay ja.. saya terus suka… bila urusan jual beli selesai..  saya sudah ada kereta,nanti saya kena amik tahu  apa itu roadtax, puspakom la, JPJ La dan insurance, saya akan belajar bila masa nak service kereta, tukar tayar ,timing belt..ape lagi weh.. dan periksa minyak hitam.. hahahaha.. saya suka.. saya suka sampai tak boleh tido malam. Yehhhh.. saya sangat suka hati…

Dulu tayar pancit pun menangis tersedu-sedu.. takut tuan kereta marah pastu takut tak tau nak buat haper.. skang dah ada kereta sendiri sudah tiba masanya kena berdikari.. asyik bawak kereta orang ke sana kemari.. jewk…

p/s.. bila eksaited mula lah terciter dengan kawan-kawan office, adalah yang komen.. hah kereta bape tahun tue??? Ngaper tak amik baru… nanti rosak baru tau… hek eleh.. kalau rosak ker , bukannyer minta duit korang pung.. so apa yang susah hati wehhh !!! *tetiba emo..*

Ohh.. kereta pertamaku.. jgn bersedih wahai kenari pasal lepas nie masak nko dilanyak [uan gebu dan anak-anaknya.. hahahaha

Gambar akan saya update kemudian kerana saya tak tahu apa hal rosaknya saya punya handphone tak boleh save gambar dalam pc.. huhuhuhuhuh

No comments:

Post a Comment