Pages

Monday 17 September 2012

Aktivit Rewang Di rumah Nyah


Korang jangan ingat Mak Nyah pulak.. nyah tue gelaran bagi ahkak saya yang no. 2.. alah.. yang ada sejarah gemuk tapi dah kurus tueh!!!! Thehehehehe..

Malam tue, selepas perut merening macam nak pecah.. di sebuah kampung bernama rantau Panjang…Java is Food Paradise !!!!!! Saya dan family terus gerak ke Bukit Raja.. bermalam di rumah Nyah.. sebab besok rumah dia nak buat open house ..so skuad adik beradik datang membantu.. hahahahaah.. HARUSLAH!!!!

Bangun pagi tue.. ada cerita yang nak saya sampaikan.. agak kelam kelibut sedikit pagi tue rasa macam tak sempat nak prepare hidangan menjelang pukul 12.00 tghri.. saya dan Along.. kakak saya yang sulung dan saya berserta tuan rumah.. agak sawan sedikit pagi itu.. dengan muka tak mandi.. berbaju tido malam semalam.. walaupun ikat rambut.. rambut gatai penuh tercacak jek kat  atas kepala.. theheheeheh

Bila nak buat rendang ayam.... kuali tarak.. Along Sawan… masa tue lah Nyah Fuad ( Suami Nyah ) keluar cari Kuali Baru.. Sementara tunggu kuali ..Along masak dalam periuk.. so saya pulak sawan sebab kena tunggu periuk yang Along pakai untuk buat sup ayam.. tapi bersabar itu penting.. walaupun dah ketar jiwa dan lutut.. kami sawan jiwa  tapi tuan rumah aka NYAH Rileks jek okay.. Rileks jek okay… !!!!

Bila sampai kuali.. dah nak kena sental pulak.. Along dah sawan jiwa kacau pasal nak kena sental kuali tue pasal ada griss kat tengah kuali.. advise from Nyah Fuad..masak air dalam kuali sebelum pakai.. hahaah.. sebab sebelum tue kami sental dalam bilik air tak mau keluar pasal.. berus tembaga tadak.. hanya span lembut.. memang ah tak keluar…

Tapi.. selepas  rendang di alihkan ke dalam  kuali (kaedah masakan yang betul)..keadaan kembali terkawal.. dalam mood sawan.. rendang ayam pencen siap masak, kuah lontong siap masak, bubur pulut hitam siap, bihun sup ayam siap , nasi himpit, kuah kacang siap, siap potong,nasi putih, air sirap.. semuanya terhidang di atas meja sebelum pukul 12.00 tengahari !!!  Lega dan kami pun mandi hadas sawan dan bersiap menunggu tetamu tiba.. hahahahahaha….terrrorrrr wooohhhh.. lagi hebat ada pula sesi bako membako ayam dan ikan.. kat luar rumah.. hebat tak!!!!!!

Memang kan  bila kita niat tue menjemput saudara dan rakan datang ke rumah untuk makan-makan.. insyaallah.. Allah permudahkan urusan kita…  dan yang paling best semua hidangan kami sedap !!!! semua tetamu bertandang memuji-muji… Saya pula malam tue juga gerak balik rumah sebab encik kekanda ada hal....  sampai jek rumah belum pukul 9.00mlm.. Enci kekanda hantar saya balik, dia terus keluar ke mana tidak ketahu.. saya terus tukar baju tido.. anak-anak pun tido.. terus naik atas katil dan kroihh.kroihh.kroihh..  dan yang best nyer… besok masih cuti.. yehahahaha… The End… 

p/s : gambar tarak.. tarak gambar.. tarak bagus tarak gambar.. hahahaahah


Along, Nyah, Saya & Nyah Adalah Wonder Pets ????


Dari memilih search 80an.. auwww mak tak rela.. sah-sah saya yang paling sihat kat situ.. sob..sob..sob..
Oleh kerana keadaan kami yang sawan dan rupa yang parah pada hari open house tempoh hari jadik  kami titipkan wonder pets bagi mewakilkan kami.. kalau gambar sebenar nanti … u all terkezut plak.. parah siottt.. parahh… dan rasa nak marah.. Sebab kalau kitaorang gabung dah macam Kumpulan Search tahun 80an.. haaaaa.. kat mana yang sama tue.. kat rambut incik… thheheeheheheh
Kami undi…Nyah, along, err.. saya.. jadi yang seekor lagi tuek.. thehehe
Wonder Pets datang membantu…. Hahahahaahahah
Yang duduk jek tu saya lah.. sambil pegang periuk.. yang kuning tu Nyah.. so Along.. anda adalah kura-kura.. hahahahahahaa..
Ingat ye Kawan-kawan.. APA YANG PENTING ??? KERJASAMA!!!!!
 
Lagu mereka ikut lirik sentap hati mak nak.....
Telefon, telefon berbunyi…
Telefon, kami datang.
Telefon, telefon berbunyi…
ada open house dalam bahaya!!
ada  open house dalam bahaya!!
ada open house dalam bahaya, di bukit  raja…
apa yang penting ?
kerja sama..
apa yang penting ?
kerja sama..
Wonder Pets Wonder Pets…
kami datang..
membantu (open house) yang kesusahan..
kami tak besar..
dan kami tak kuat..
bila bekerjasama semua jadi mudah..


No comments:

Post a Comment