Pages

Tuesday 11 September 2012

Ada Apa Dengan Cadar ????


Saya nak tanya korang  diluar sana.. macamana korang semua sebagai ibu-ibu melipat cadar??? Yang selalunya confirm ler korang lipat cadar pastu lipat bantal dan bantal peluk tue apake nama omputih panggil bolster.. ye kut ejaan tue.. ah gasak ah.. and simpan kat  dalam cadar tue dan simpan dalam almari..

Dulu saya pun simpan macam tue gak.. tapi saya ada masalah sikit bila nak tukar cadar, kekadang bantal kaler lain, bercampur aduk pulak dah. Cadar kaler lain, sarung bantal kaler lain... semak otak nie.. saya nie memang serabut sikit… anak baru tiga orang tapi serabut macam anak sepuluh okey.. So.. saya ada baca satu blog macamana kita nak simpan cadar nie..

Apahal dulu tak difikir dek akal kan..  memang bagus betul…

Jadi hari ini saya akan tunjukkan cara yang mudah untuk simpan cadar… memang praktikal dan bagus buat ibu kalut macam saya  nie… dan yang penting bila nak tukar cadar dan senang pasal semuanya ada.. cadar, sarung bantal, bantal peluk..satu set gitu.. haaaa.. kan mudah banget…

Kalau korang dah tau pasal nie memang korang hebat ah.. sebab saya baru jek tahu.. bagus betol..

 
                                          Lipat cadar , bantal peluk, ikut gaya anda



                                 Next step, masukkan set cadar tue ke dalam sarung bantal



                                          Nampak.. cadar tu dalam sarung bantal..

                                                        Kemudian , kemaskan lipatan..

                       Taraaa….. lipatan saya beginik.. empat segi herot bengot.. hahaha



                               Nie .. untuk cadar untuk katil queen pulak.. step sama jek..





Susun lah dalam almari.. mudah bukan..  takder masalah cadar ke lain, sarung bantal ke lain.. semua complete… okay… jangan ah ketawa.. saya memang lipat kain tak kemas pun tapi.. okayler tue dari dibiar berlonggok kan !!!!!!

No comments:

Post a Comment