Pages

Sunday 24 June 2012

Kerjaku Melambak...



Kerja..kerja.. kerja..



Eeeeiiii.. manyak yer keje minggu nier.. rasa berlambak-lambak.. so bila dah bersungguh sangat sampai rehat pun tak keluar makan (eleh.. dah tapau siap-siap pasal nko nak on9 kan)…..



Banyak sangat kerja nak kena setel nieh… I laike actually..tapi kalau dah overload jadik macam tak terkejar pastu ada rasa tensen jugak.. tapi apa nak buat.. inilah punca rezeki saya.. hehehehe

Bila dah bersungguh kat tempat kerja, balik rumah rasa penat sesangat.. saya kurang setuju lah bila orang selalu cakap eleh.. kerja ofis senang jek.. ada air-cond.. buat keje sikit-sikit  pastu cukup time balik tak sempat ketiak berpeluh.... sapa kata tu.. besa dia tue.. haipppp…

                                       
                                               DapurKu yang banyak berjasa


Bukan nak merungut.. tapi saje luahkan penat saya nieh.. balik rumah dah penat tapi saya usaha juga masak makan malam untuk keluarga.. ingat pesan mak dan mak mertua la kata.. kita nie nak jaga laki dan anak2, bagi depa tak lupa kita.. kenalah selalu masak .. air tangan kita tue.. berharga tauwww.. masa saya sekolah pun mak saya pun masak tau.. tu pasal sehingga ke hari ini rindu nak makan lauk pauk mak……



Saya masak yang simple-simple jek.. selalunyer, sambal ikan bilis lawan dia dengan kubis masak lemak @ tomyam ayam lawan dia telur dadar @ ikan goreng/cili kicap lawan dia masak lemak pucu paku @ayam goreng lawan dia kangkung goreng belacan @ telur masak kicap lawan dia sayur campur @ sambal sardine lawan dia telur dadar… itulah pusing-pusing menu.. tapi kadangkala jemu makan nasik saya buat yang lain.. mee bandung ka,bihun sup ka,koaw teoy sup ka, maggi ka (time malas sangat ler tue) tak pun ke kedai makan saje.. hehehehe



Saya penat tapi saya puas dapat hidangkan makan malam dan makan bersama-sama.. rasa macam bangga bebenor bila tetiba laki dan anak2 puji pastu suruh masak lagi lauk tueh.. dah cuci pinggan..kemas dapur lebih kurang.. pastu nak sidai kain pulak.. kalau rajin saya lipat kain.. kalau tak, saya biarkan kain bertimbun-timbun..  dah macam  nampak tempat pembuangan sampah pulak.. hehehe ..pasal saya dah penat.. hujung minggu tak rehat banyak pun pasal kain bertimbun tue kena lipat.. habis sapa nak buat.. jiran sebelah???  Kalau ada mesin lipat kain.. rasanyer saya akan beli kut.. hehehehe

 Kerja masih tak abish-abish... tulun...



No comments:

Post a Comment