Pages

Wednesday 20 June 2012

Alkisah Jiran Bermulut Celupar



Alkisah Jiran Celopar..

Tajuk pun dah hot.. kalau baca apa yang saya nak story nie korang kat luar sana lagi  rasa hot!!! Ermm..Alkisah.. saya nie memang tidaklah kenal sangat.. eh tak kenal langsung pun dengan jiran yang saya sebutkan di atas…  bila tidak kenal manalah pernah bertepuk tampar mahupun bertukar juadah sesame jiran kan.. malahan nama dia, laki dia dan keturunan dia satu mende pun saya tak tak tahu… Bukan tak nak amik kesah dah memang tak tahu kan..



Dalam diam-diam.. jiran saya yang tidak bekerja nie.. memerhatikan saya rupanya.. kenapa.. jeles sangat ker ngan babat saya nieh ahkak yang bermulut celupar… nak kena tindih dengan hantu tindih??? Herhhr??



Ada umpatan tentang saya yang memang kurang enak untuk didengar. Yang menyampai kepada saya pun tak patut juga.. apakah anda di sana mahu melihat saya main tarik- tarik rambut dan bercakaran harimau hutan dengan jiran tersebut.. alangkah bagusnya anda hanya simpan di dalam hati dan dijadikan rahsia sampai ke mati.. kan elok.. kan..kan.. jadi saya tak kan tahu dan hati saya tak adalah sakit macam hari ini.!!!!



“ akak.. si polan tue ckp.. jumpa akak kat kenduri  pakai baju kurung kaler hitam tak bergosok,” bersungguh si penyampai nieh..  sambung lagi nieh.. “dengan akak bagi anak akak pakai baju lengan panjang tengahari buta tu buat ape??? ,” … time tu sungguh saya tak sangka.. memang saya tak pernah pun berhai hoi dan babai ngan jiran saya tue.. tetiba saya dijadikan bahan umpatan sembang petang dia!!!!



Dah pula penyampai tu bagitahu lagi.. jiran yang lain pun kena juga..  “ adaker si polan tue cakap kawan kita tue pergi kerja pakai baju fesyen lama,” kata penyampai itu lagi..  ya. Allah..kat sini saya pun terasa sekali.. apalah dosa kami  peminat fesyen corak-corak lama kepada ahkak.. duk diam-diam dalam rumah bleh???



Bila dah dengar confirm mendidih.. tapi saya mengaku.. memang hari pergi kenduri tue memang saya tak gosok baju kurung tue, memang berkedut seribu.. nko perasan ye kak..  mata jiran saya tue sakit gamaknya.. yang dia tak tahu cerita sebelum pergi kenduri tue, kelam kelibut saya dengan anak2 tak nko ketahu ahkak jiran ku yang bermulut celupar yang saya benci untuk selamanya dan jangan diharap kita berbisan satu hari nanti dan jangan kau jejak masuk rumah saya..dan saya tidak akan secara sengaja bertegur dengan mu..



 Orang macam nie.. mata dan mulutnya  dua-dua ada sifat celupar.. choiiii.. jadi saya akan jauhkan diri, larik -larik kan diri  pasal tak nak ada kawan ini macam.. bayangkan saya yang dia tak kenal nie pun di umpatnyer.. yang dia kenal.. saya rasa lagi berkoyan-koyan, berbakul-bakul umpatannyer..

No comments:

Post a Comment