Pages

Sunday 24 June 2012

Gurauan Apakah Ini Didiy.. ( Didiy = kakak)

                                         Time nie saya nampak kurus sikit dari dia
Pada hari sabtu lepas, kakak saya yang no.2  dan familynyer datang jalan-jalan ke rumah saya..alangkah terkejut monkey nyer saya kerna dia begitu selim!!!! Wai!!!! Apakah maksud tersirat kakak ku itu.. adakah dia mahu show off latest body dier tue… ataupun dia nak bagi saya dowwwwnnnn pasal saya gebu… hahahha????  Ohh..

Dunia ini sungguh kejam.. tanpa perlu bersusah payah dia senang-senang ja dapat turunkan berat badan.. ini tidak adil!!!! Saya tanya adakah dia berdiet dengan minum air saje tanpa makanan.. sebab agak drastic juga lebih kurang dalam enam bulan macam gitu..  alas an yang dia bagi macam tak logic sangat.. dia penat buat kerja rumah selepas kehilangan bibik yang dia tak sayang.. heheheh…

Apakah gurauan ini..  kenapa begitu mudah untuk dia dan begitu sukar untuk saya..  takder pun dia habiskan jutaan ringgit untuk turunkan berat badan.. saya yang beria-ia nak berdiet  sakan dia pulak yang dapatkan turun badan secara sakan..

Jadi saya kirimkan surat layang ini bagi meluahkan isi hati cemburu tidak berbelah bagi ini !!!!

Nyah Lyly
Satu tempat Di Klang
Selangor

Kepada ahkak saya.. nyah lyly..

Saya kagum dengan berat badan nyah skang ini, sampai hati nyah biarkan saya gemuk sorang-sorang,  kenapa nyah takder pun sekelumit  berhempas pulas macam saya, saya terpaksa tahan makan sampai biru muka saya dan buat senaman yang menyeksakan tapi hanya sakit sendi yang saya dapat dan akhirnya saya memilih untuk tidak mahu meneruskannya…

kenapa dengan penat saja nyah dapat kuruskan badan.. saya rasa nyah ada personal trainer lah.. sapa??? Cakap.. adakah Jilian who’s the biggest loser tu??? Kan kann.. sukalah tue abang dia asyik pegang pinggang dia jek skang nie bila jalan-jalan klang.. lepas nie tak payahlah nak diet sakan dah.. makan lah lebih banyak sikit..  (ayat- ayat  berunsurkan cemburu buta dan dengki semata-mata..)… dan sila pakai baju yang tidak mengikut potongan badan!!!!

Saya menci tapi sayang pada nyah Lyly…

Yang Benar sakit hati,

Puan Gebu

                                         

                                         
                                     ini photo sekarang.. mana lemak dia????.. erkkk!!
                                       
                                        

2 comments:

  1. bengangnya...skali pandang mcm nyah...dua kali pandang macam tuk siah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. nyampah tauww.. jesels aiii

      Delete