Pages

Thursday 17 October 2013

Raya Haji Dan Korban Diet…





 
seluar nie dah lama tak dapat pakai kerana gebu aku yang berganda kat perut tue.. theheheeh...tetapi sekarang aku dah boleh pakai.. jadik.. diet aku menjadik jugak.. 34 cm kepada 32 cm.. boleh tahan jugak usaha aku yek...



Theheeheh.. tajuk pun dah tau diet ke laut kan…kan..kan… thee.. walopun diet itu telah hancur tapi tidaklah berderai… hancur kepada pengiraan kalori yang terlebih..thehehe..  dan penutup dinner semalam dengan sebijik burger daging.. dan teh ais.. lengkaplah sudah diet hancur ku itu… bila beraya inilah yang SUKAR untuk diketepikan..

Juadah hari raya yang osem..

Balik kampong memanglah sangat gembira.. bila gembira mesti ada aktiviti makan.. makan pulak.. makanan raya.. yang memang sedap tapi MEMBUNUH diet seseorang yang sedang berdiet cuma tak mati time tu jek.. theeheh…  adalah kiranya kau berjaya menolak rendang dan lemang, ketupat dan kuah kacang di hari raya.. kau memang dah tak normal lagi le kalau cam gitu !!! theheh.. apalah ertinya raya itu tanpa itu semua.. semua Puan Gebu makan… tapi lemang dua ketul.. ketupat seketul, rendang sesudu dua… tapi punya duk ulang.. wakaakakaka..

Daging korban yang wallah….

Hari untuk makan daging kurban.. sesungguhnya tidaklah menahan wahai nafsu makan bila terbau-bau sup tulang/daging /perut yang seekor lembu yang baru pagi tadi di sembelihkan.
Memang daging pun sangat segar dan sangat manis… walawehh.. masa makan tue sedap jek panas-panas.. bila sejuk.. punyalahlah berlemak kat tangan ngan mulut.. maaak aii.. terbayang pulak  lemak –lemak tue..melekat kat  usus perut ek..  daging  puan gebu makan..  nendiaaa..sebesar tapak tangan daging lemak semua cukup.... thehehehe.. hirup sup… theheeh.. yang best nya..sup kampong kat sini tak bertumis.. memang rebus jek..

Malu berdiet depan orang ramai..

Aku tak mahu tunjuk yang aku ini sedang berdiet… malu lohhh… malu takut orang kata aku nie berdiet konon… biarlah siapa pun tak tahu.. tapi ada juga yang perasan susuk tubuh dah kecut sedikit.. alhamdulilahhh….. tapi kali ini nasi aku memang makan sesenduk sahaja… tapi tiga kali sehari.. best.. best…  alah ngada-ngada aih.. orang lain makan nasib bagai aku pulak tak amik nasik.. mana boleh.. tapi tiga kali ambik.. aku  sentiasa share ngan si yusouf..thehehe..pastu nak bagi patah selera.. aku sanggup tak ambik SAMBAL BELACAN.. memang terus patah…. Huhuhuhhuhu..



 
gembira jugak.. hanya aku sorang saja yang tahu... aku telah pun kecut.. banyak jugak baju lama-lama.. yang boleh di pakai balik.. walopun baju lama tue besar -besar..  seminggu sekali cuba.. minggu pertama.. bahu pun tak boleh masuk.. masuk minggu ketiga.. dah boleh masuk.. butang tak boleh.. masuk minggu inie.. butang boleh pulak.. ko bayangkan lah kalau baju dulu pun besar.. baju skang cane pulak ??.. masyaaallaaahhhh.....


Ayaq aihh sajia….

Minum air manis, berais.. tiada air masak langsung… theheheeheh….. tiga hari dua malam kat kampong.. langsung tak sentuh air putih… theheheh… air manis jaaa…. Jadi skang aku sedang berusaha.. untuk tidak minum air manis sekembalinya dari kampong…  air masak saja lah  nampaknya minggu ini..theheehe… dah tuan rumah hidang air ais..tak sampai hati pulak nak  mengada..minta air putih.. ngada..ngada.. jadi aku pun minum jugak theeheh.. lepas nie aku ingat spare jek air botol mineral dalam beg… bukan susah pun kan… beli yang kecil dua tiga botoi.. rasa dahaga  ja minum…

Tapi elok laa kut tak minum air masak tue.. sebab kalau aku minum air masak tak reti nak minum sikit2 punya.. sekali teguk.. mau habis dua cawan… bukanlah dahaga sangat tapi dah besa lagu tue kan.. theheeh.. pastu nanti bebai pulak encik kekanda asyik berenti jaa.. bini dia nan debab sorang nie nak terkenc.. jek… mana mauuuuu….

Jadi.. kembali ke pangkal jalan hendaknya Puan Gebu yek.. theheheh… aku rasa aku dah pun terbabas.. tapi kali ini jiwa tue takderlah rasa bersalah sangat ngan diri..sebab aku rasa aku makan boleh kawal.. kalau ikut nafsu makan  diri aku yang sebenar.. mak oiii. Burok sungguh…

70kg… I sedang datang mencari you… you jangan larik… you datang dekat… dekat la sayang.. dekatkanlah dengan i… theheehehe….



No comments:

Post a Comment