Pages

Sunday 27 October 2013

Laporan Diet Episod 2..



Sengaja aku cerita hal-hal camgini secara terperinci.. macamana perjalanan aku wanita agam yang gagah nie cuba berusaha dengan cara aku untuk menurunkan berat badan.. manalah tau Jika diizinkan Allah.. aku mencapai berat badan ideal… aku ada pengalaman bertulis yang aku abadikan di sini.. untuk tatapan aku di kemudian hari .. supaya  peringatan buat aku tidak kembali ke zaman SIHAT KU itu… (merujuk zaman sekarang theheeh..)

Lately nie.. aku sering sangat rasa sakit tumit.. for sure laa sebab masalah berat badan aku yang sangat biadap nieh.. theheeh.. aku tak pernah rasa diet yang sangat kool seperti ini… yang aku rasa.. aku nie berdiet ke niehh.. thehehe… bentuk rupa berat badan masih  ketogeri obess… tak layan pakai bikini pun.. uihh manaboleh.. berdoseee.. ko nak suh encik kekanda rotan aku kew… 
Ko ingat mudah ker.. orang cam aku yang kuat makan.. asal nampak makan je nafsu tak bertepian.. memang tak mudah.. jadik.. aku rasa aku lebih sesuai dengan cara.. biar lambat nak mampus tapi berjaya.. theeheh.. moto skang yang aku cuba usahakan.. setiap bulan jangan naik berat badan... tapi mesti turun berat… walaupun turun tue sangatlah semput…

Tapi aku rasakan perubahan yang positif tueh.. perubahan perut yang buncit tu makin berkurangan… pemakanan aku yang buruk lantak tue pun berubah jugak.. aku dah tak craving sangat makanan yang tak baik-baik cuma..aku masih tak bersenam.. arhhh… sifat malas masih bertahta dalam jiwa.. muahahahaha..  malas betul laaa…

Yang aku dapat rasa dapat mengawal nafsu makan.. so.. aku cam dah dapat momentum itu.. aku dah cam dapat kawal laaa… aku cam kalau aku bernafsu tengok pun cam boleh pujuk ah nafsu makan aku tuh.. tapi kadangkala tak menjadik jugak.. muahahah..

Takat nie.. aku minum air masak macam minum jus tembikai.. gulk..gulk.. gulk.. laju jek.. selalunyer 2 liter nie tahan la sampai pukul 4.30 ptg.. tapi skang 2.30  ptg dah habis aku bedal..  aku ambil lagi.. manyak tol minum… theheeh… elok le tu cuci usus aku yang berkerak nieh.. manyak kecin weii.. basah spender..tu tak termasuk minum dua gelas kat rumah sebelum gie keje.. dan dua gelas waktu malam… muahahaha..
Donno wat to say laaa… actually.. bentuk tubuh badan sudah memperlihatkan lekuk-lekuk yang sepatutnya ada bagi setiap para gadis-gadis seluruh dunia.. huh.. statement tak menahan nyer…. Tampo kang.. muahahahaha… hah.. lagi satu tulang kat atas dada tuh.. bertahun dah takdak.. skang aku dah nampak dan dapat rasa… ohh.. betul ke niehh??

Puan Gebu is happy dengan result as at to date… sebab.. usaha yang ku beri agak berbaloi.. korang mungkin tak perasaaaaannn.. susut nilai lemak haku tue.. aku jer yang nampak.. akukan  empunya tuan badan.. 

I kan putus urat lima… camginilah weiii.. scary…..

Senaman ???..  ..arhhh.. yang nie aku still mengelat lagik.. cam tak sampai seru.. nak exercise bagai buat sakit badan jer nanti..   aku is takut.. maklumlerr.. urat beranak dah putus lima.. muahahah.. takut krem sana-sini.. sekarang yang aku mampu buat.... baru jekk buat dua minggu yang lepas.. naik turun tangga sampai tingkat 4 satu kali setiap weekdays.... tu pun masa tingkat terakhir turun..,. macam nak pecah jantung, aku rasa.. hidong kembang toksah citer ahh..…tersadai jap tepi tingkap.. kawal emosi.. taknak rakan haku perasan yang aku  turun naik tangga.. ..  keesokan bangun pagi.. aku meraung pasal perut betis sakit giler.. muahaha…… 

Bahu.. macam kecut sikit… perut pun kurang gedebi dah sikit.. pinggang pun dah mula kelihatan walopun masih samar-samar.. yang jelas.. pinggang aku tu tinggi bebenor.. muahahaha…

Saiz seluar tak banyak berubah.. seluar jeans yang lama tersimpan kat dalam gobok tue masih tak boleh dipakai.. paha is still menahan dari masuk.. takper..takper.. slow-slow and steady.. jangan kalut.. kalau kalut sat gi mudah down.. kita tak nak perasaan mudah mengalah cam gitu…

Banyak baju yang aku cuba masih ketat.. walopun dah boleh masuk tapi adalah certain part yang takat-takat celuih jaaa…. Muahahahhah.. tapi itu sudah membuatkan hati aku bergembira.. yes..yes..

Aku tak sabar nak pi timbang… timbang berbayar ajelah buat masa nie.. aku taknak beli lagik.. agak-agaklah baper kg lah aku dah kurang ???? so eksaited…  lagi budak opis tak tegur haku dah nampak perubahan lagik tue lah aku takan belik penimbang,, muahahaha.. cam gitu pulok.. ek..

No comments:

Post a Comment