Pages

Tuesday 29 October 2013

Company Dinner 2013



Amboi ..macam malam Anugerah Bintang.. thehehe...tak menahan tengok office mate aku melaram.. nangis tak kuar air mata aku nieh..

Iya… aku tak pergi pun.. dah lama aku tak pergi.. masuk tahun nie dah 3 tahun aku tak join company dinner.. since dari beranakan Yusouf.. huhuhuh.. bukanlah aku nie anti sosial  aku teringin gak nak pergi gedikkan diri , masa tulah boleh gelak santai ngan kawan office… tapi banyak sebab aku tak dapat pergi….. ….

Anak-anak  aku nak tinggal kan sapa.. 

Babysitter jaga hari bekerja saja.. means Monday to Friday.. pastu hari sabtu ahad mestilah dia pun nak pergi jalan-jalan.. laki aku pulak jenis kerja dua poloh pat jam.. jadi ko rasa aku nak tinggalkan anak-anak aku kat sapa??? Tak sampai ati pulak nak melonggok kat rumah parents haku pun semata-mata nak pi dinner.. anak –anak aku kan jenis sukaria dua poloh pat jam pulak tuehh… dan aku jenis tak sampai ati tinggalkan anak-anak pada hujung minggu.. aku cam kesian tak ketahuan.. 

Buta Jalan dan aku seorang wanita ketakutan..

Ya.. aku seorang yang buta jalan.. aku tau jalan pergi balik kerja saja.. kalau jalan lain tue.. jenuh kena lukis peta siap landmark bagai.. baru aku sampai tempat yang dituju.. tu pun kadang kala masa balik…aku suka tersalah masuk simpang.. sudahnya sesat.. ehehehehe.. jadi kalau dinner buat kat hotel-hotel tue aku dah piker jauh.. nak pi camana ?? nak parking kat mana.. nanti balik camana ???
Dan aku wanita agama yang memang kecut nak pi sorang-sorang malam-malam nie.. nanti kat tempat parking ka.. dalam perjalananan balik kaaa. Ada orang jahat memerhati kaaa.. aku memang penakottt…. Takut dengan dunia kejam sekarang nie.. thehehe..
Aku yang sasa..
Ya.. aku kan sasa.. jadi dinner bermaksud ko kenalah melaram cantik-cantik makeup tetebal.. voguedevasss… masa tu laaa nak tunjuk kot.. tapi cam aku rasa takder satu pun dresss yang sesuai aku pakai sebab bahu aku kan sasa nok.. aku cam rasa downnn tak pepasal.. theheheh.. jiwa kacau sungguh… tapi dinner sebelum nie aku join tak pernah melaram cecantik pun.. cam nak pi pasar jaaa… humuahahahahh…

La aku da pikiaqqqq…

Aku memang rasa rugi jugak.. insyallah next year aku cuba untuk join.. aku akan cakap ngan encik kekanda awai-awai supaya dia bagi aku pi berhibur pulak.. nak pi tu aku carik laaa kawan-kawan untuk kongsi kereta kaaahh… senang kan.. aku cubalah untuk rajinkan diri.. dan pasti aku pun nak melaram serba sikit.. muahahahah….. gatai..

Yang pakai tie merah tuelah tokey company.. Boss.. bila nak naik gaji nieh.. muahahahah..

No comments:

Post a Comment