Pages

Thursday 24 October 2013

Pepagi Cari Gado…



Hamboi ko tajuk.. cari gado ek.. thehehe.. pepagi memang bikin panas.. tak menahan perasaan.. sib baik kat sini aku boleh luahkan perasaann.. blog tak semegah nie takder saper nak skodeng ek..
 
alololoooooo.. Mare manje je tue... gado manje..
Hari ini Encik kekanda buat hatiku lara… saja ja.. besa dia nieh.. semalam dahler balik lambat.. aku yang bangun pepagi buta.. mengurus anak-anak dari bangun tido, mandikan, pakaikan baju sekolah, siapkan sarapan bagai.. sampai lah bebudak tue naik van sekolah..

Aku nie jenis cepat jugak terbangun.. dengar alarm jek terus bangun.. lagipun alarm encik kekanda memang kuat berdentum bunyiknyer.. 5 minit sekali melalak aje keje nyer.. mata  nak tido lagipun  kenalah kuat kan semangat.. tahu ada tanggungjawab menanti..

Aku bangun pukul 6.00 pagi.. selain tanggungjawab sebagai ibu.. aku tak pernah lupa tanggungjawab aku terhadap encik kekanda.. kejutkan dia tido sebab dia nieh jenis tido matik.. dari kul 6.00pagi.. pastu 6.15pg.. lepas tue 6.30pg.. lepas tu 6.45 pagi.. last sekali 7.00 pagi.. aku kejut dia jawab ermm..ermm jek.. dah tue aku pun reti gak fed –up… bior aje la…

7.30pg.. masa aku nak mandi.. aku kejutkan lagi.. masa nie dia tengok je jam dinding tue.. tak bangun pulak tue.. aku pun tanya ler.. tak keje ke.. asyik kuar malam.. pastu bangun pagi lambat.. tetiba sound aku  baik punya.. takat kejut pukul 7.30 baik tak payah…dah lambat!!!

What ??? aku pulak yang terkejut dengar dia pepagi sound aku cam tue.. ingat aku akan berdiam diri ker.. aku jawab balik dengan sopan…  demi membela diri aku yang tidak bersalah.. “Abang nie… orang tiap pagi kejut dari kul 6.00 pagi.. 15minit sekali.. awak jawab ermm..ermm jer.. .. tapi mata tak bukak… jangan nak salahkan saya pulak.. . Pastu dalam bilik mandi aku cam sedey gilababi.. dan bermonologlah aku sendirian dalam bilik air tuh…

Ko jangan.. mende kecik cam ginik pun.. boleh meleleh air mata ko tu tau… sebab terbawa-bawa.. perasaan yang cam gini..  mula monolog aku datang..aku bangun pagi.. buat semua.. dia bangun tido siap pi kerja jaa..  aku yang antar anak amik.. masak.. kemas rumah.. bla..bla..tak pernah nak hargai aku … uwaa.. tetiba terus mengungkit salah suami bagai.. dasyat oooo.. kan tak pasal-pasal…

Keluar bilik mandi aku macam nak cakap jer cam gini.. kalau dah tahu yang awak tue jenis tido matik tak bangun.. silalah tido awal.. kurangkanlah aktiviti  malam awak tue kat luar.. luangkan masa ngan anak-anak awak yang tetiap malam tanya di mana ayah……  tapi aku tak dapat cakap ayat-ayat tue sebab aku sebak dahhhh……..

Rasa cam aku nak  tumbuk muka dia sedas dua.. tau..tapi nanti dia tumbuk aku balik beratus dass wakakaka....aku pulak yang mati tak bangun.. theheeheh.. berdosa aku nanti.. lagipun syurga aku bawah tapak kaki laki aku tuh.. sudah-sudahlah emosi tak ketahuan hala ini.. biarlah aku yang memujuk rajuk ku ini… uwaaaaaa..

Ko nampak ?? kerana tidak kejut bangun pagi ..benda yang sekecik ini pun.. tetap juga menjadi isu..dan isu tue pulak.. nak cuba buat tak tau jaa.. tapi adaler setan-setan yang jahat hasut binik.. supaya gadooohhhh… sib baik aku cepat-cepat beristighfar… (ye ke ejaan can gitu ).. biarlah.. aku simpan dalam hati.. cukup masa nanti biar meletup semua.. muahahahahahaah…..

Setiap perkahwinan itu pasti ada dugaan dan rintangan nya… dan ini adalah satu dari rintangan  perkahwinan yang perlu aku hadapi..  suami susah bangun pagi.. isteri kejut tak bangun.. bila sedar tuduh isteri tak kejut.. hamboi.. kaahkaaahkahhh…

No comments:

Post a Comment