Pages

Wednesday 14 May 2014

Selamat Hari Guru



Masa aku sekolah dulu.. aku pun tak terkecuali menyambut hari guru jugak.. masa tu rasa gembira sangat pasal tak belajar… kikikiki… seronok.. sebab cikgu-cikgu yang garang-garang..yang kerek-kerek.. semua jadi baik lah kan… aku kat sekolah takder cikgu faveret…semua sama rata jekkk…..walaupun takder cikgu faveret.. aku ingat jasa baik cikgu sampai mati.... 

Masa zaman sekolah, akupernah angau dengan dengan satu budak laki tuh… jadi kadang2 kami stayback kat kantin study sama2.. tapi perilaku itu tidaklah elok… manakan boleh lelaki dan perempuan study berdua-duaan.. walaupun kantin tue kawasan yang terbuka…. Muhahahahahahaha…. So.. aku telah dipanggil ke bilik displin… dan terpaksa berjumpa dengan cikgu displin.. Namanya cikgu Jamilah… 

Dia nasihatkan aku…kalau nak belajar.. belajar beramai-ramai… jangan berdua..lepas tue siap cakap…” tak payah nak bercinta sekarang… esok masa  awak dah sampai (layak kawin) awak akan bertemu dengan orang yang lebih baik dan hensem dari ini .. belajarlah bersungguh-sungguh.. nanti awak akan menyesal… nanti2 bila masuk university.. dia boleh jumpa yang lebih lawa dari awak… awak pulak jumpa lebih hensem dari dia… jangan buang masa…”…  aku boleh bantai nangis kat situ.. sedih sebab dia memperlecehkan si budak lelaki itu…  menangis depan cikgu displin bukan sebab nanti aku terkandas belajar……. Siap jawab balik.. tak elok cikgu mendoakan keretakkan hubungan saya… tengok lah aku.. betapa muda dan tidak matang sangat… huhuhuhuh… 

So.. selepas aku renungkan kata-kata Cikgu itu… memang ada benarnya.. memang si budak lelaki itu adalah lelaki tak guna.. kau tak guna..kau tak guna…oooo.. kikikiki… aku dan dia terus putus… pelajaran pun suam-suam kuku… sebab aku sendiri yang mendoakan supaya hubungan kami retak……… tulah.. zaman remaja nie adalah zaman akupunyasuka.. orang cakap keliling nasihatkan dikira satu bantahan …. Hishhhh….. so scaryyyy……  tamatt…. 


Masa aku pun dah lama sangat berlalu… skang masa anak2 aku pulak…  besok sambutan hari guru akan disambut dengan meriah kat sekolah anak aku..… setiap pelajar harus membawa hidangan yang telah ditetapkan pihak sekolah… yasif kena bawak pencuci mulut… yaya kena bawak nugget… kerja mudah ko bagi kat mak nko yaya.. ate.. beli jekk  peket nugget pastu gorenggg….. 

Abang kau nie ibu suh bawak buah2an taknak.. nak special katanyer..aku pun berusahalah goggle.. taraaa…. Aku pun berhajat buatkan pudding trifle………….. harap semoga menjadik… bahan-bahan dan cara buat nampak macam senang….. 
 
Abaikan punggung kualik di belakang... kikikiki...   
Alhamdulilah.. masa yang di ambil tak sampai 40 minit.. semua dah siap… sib baik jadi .. Cuma agak kurang rapi sikit.. aku kan pertama kali buat… aku ikut step by step.. tapi macam layer tak berapa nak sempurna… macam leaking ahhhh..
 
errmmm... sedap betui aku tengokjeli nie.. 


 
Aku buat tiga bekas.. satu untuk sekolah.. dua lagi nak makan kat rumah....

 Tu pun anak2 aku bersorak girang.. seronok sangat tengok ibu dia main-main masak puding.. thehehehe…  sejukkan dan aku simpan dalam peti ais…  aku suh anak2 aku tido besok saja makan…
 
errmmm.. manja cangat.. makan maggi pun nak kongsi.. heheheeh... geli ketiyak i....i suap you.. you suap i... kikiki.....

Encik kekanda balik kul 12.45pagi.. ajak aku pergi minumm…. Anak2 tido.. so kami pun pergi minum sambil pekena maggi kari.. share berdua… pelayan restoran mamak tue duk tanya .. mana anak2.. berdua sajaka ??? yalah cik ane.. oiiii..bagilah can nak dating jappp… kikikiki…
 
aper mata you stim2 nie.. you jangan......
Kami bersembang banyak perkara.. no stressss.. sembang2 kosong.. buat lawak2 … cerita tentang keletah anak2..masa nie.. tangan kami berpegangan tau.. genggamm kuat-kuat tau….. ehh.. bagus tau ..dapat menghilang dosa-dosa kecik tau...  dalam kul 1.30pagi.. kami pun gerak balik rumah.. gamaknya pelayan restoran tak menahan tengok laki kurus binik gemuk nie berdating.. geli ketiyak deme... muhahahahah.... biarlahhhh... 

Sambung sembang atas katil… sembang..sembang gelak… tetiba aku sedar dah pukul 6.00pg.. sembang dalam tido… kikikiki…. 

Pagi tadi budak2 makan breakfast puding trifles.. sedap giler rupanyer bila sejuk ek.kkkk…. hihihihhihihi… alhamdulilahhh lepas nie layer tue nak kasi kemas and banyak sikit… aminnn…

No comments:

Post a Comment