Pages

Friday 2 May 2014

Hari Buruh Aku di mana ya....



Aku nak ucapkan selamat Hari Buruh Sekali lagik.. tahniahlah sebab dapat korang bercuti sehari setelah penat lelah sepajang tahun.. yang tak dapat bercuti jangan sedih.. kan dapat double pay tu.. okay aper.. 

Yang dapat bercuti.. duit korang akan terbang kat supermarket… muhahahaah… yalah dah shoppin bagai.. Puan gebu tak shoppin ek pasal gaji tak masuk lagi till now… ntah lahh… memang lambat kompeni aku niehh.. ntah2 isnin nanti.. malas nak tanya.. aku ikut jelahh…
So… Hari Buruh aku.. walaupun tidak bergaji lagi.. aku tetap jugak keluar… sebelunm tue.. aku orang pertama yang bangun.. basuh baju, sidai baju.. mop lantai kemas lebih kurang… Masa aku bilek jam nak dekat pukul 10.00 kut.. kat kepala hotak nie … hamboihh.. sapa pun tak bangun lagi.. baguihhhh depa nie…
 
kalau ikutkan.. daun pandan tue dah mereput dan kering ..dah takder bau dahh.. tapi aku basuh elok..elok.. lepas tue aku carik2 kan.. aku letak juga.. elok jek keluar bau wangii... dan aku titikkan serai dua tiga batang.. brunch for labour day ...heheheh
Dah ada masa tue.. aku pun buatlah Nasi Lemak berlaukkan Sambal ikan bilis dan telor… aku kejutkan encik kekanda suh beli timun… tak bangun nko.. takperlahh… makan ajelah yang ader… oleh kerana lagi dua jam lebih nak ketengahari.. jadik inilah menu BRUNCH kami anak beranak pada hari ini…. Muahahahaha… 

Dah pakat2 bangun.. mandi siap… berterabur nak makan nasik lemak.. lapo kannnn…. Sib baik ibu korang nie buat Brunch nie tau… dah kenyang makan semua.. aku ajak Encik Kekanda tengok Abah aku …dah lama tak jenguk kot…

So.. kitaorang pun pergilah anak beranak… mula2 cam nak pergi ke tanak.. sebab aku kalau tak berduit.. aku tak akan pergi.. ntah … dah peel aku cam tue.. aku cam seganlahh.. nak pergi  rumah bapak aku tapi tak beli apa2 ke .. tapi tengok beg duit ada le RM50.00 kut.. masa tue dah pukul 2.00 .. dapatlah beli pisang goreng dan kuih-muih serba sikit… alhamdulilahhh… 

Hilanglah ketagih kerinduan kami anak beranak dapat tengok abah,mak,ain,apis,nabila,zack dan yang utama… si kecil tomey tuhh.. dhia.. anak si u’un dan zack.. comel giler dak pompuan niehh… gerammmm betulll….

Ini masa majlis cukur jambul kat kampong belah embah dhia.. dhia nie mixed tau.. jawa tok tok dan melayu jongoss… muhaahahahaaha.. aku bagi gambar macam nie je dulu..nanti ada masa aku upload lagi.. skang jelita habihhh.. kejung kaki tengok budak muka 4 segi tuhhh.. tomet tangat…

Ini masa baru keluar dari perut mak dia… budak nie dilahirkan di Hospital Pusrawi.. budak tomey2 gilerrr…


Dah petang sikit.. Encik kekanda ajak balik rumah.. sebab malam dia dah nak kerja… so… itujelah cerita aku pada Hari Buruh 2014… cam takder isi kan… takperlah.. dari takder citer langsung… citer aku.. aku punyer suka lerrr….

No comments:

Post a Comment