Pages

Wednesday 4 December 2013

Alahaiiiii…Hari Kalut Aku..



Usai park jek kereta aku pun laju-laju masuk office, nak terjojol bijik mata aku yang biasa-biasa aje bila melihat atas meja penuh dengan kertas kerja  dan dokumen yang hazabedah !!! ..yang aku kena selesaikan.. huhuhuh… mula lah tak senang duduk.. macam-macam nak buat.. sampai tak tau yang mana patut didahulukan.. aku cam nak panik sekejap.. tak menang tangan.. tak menang tangan… 

Mana nak semak dokumen jual beli, mana nak hapdate list purchaser dalam e-application tnb.. mana nak buat car park allocation lagik.. mana nak reply surat-surat berbahasa inggeris yang boleh tahan jugak aku tertangguh…  mana aku dan kejar  lawyer dan bankers bagi kelancaran dokumentasi demi mendapat wang jutaan masuk dalam akuan compeny… dan sudahnya aku pening dan aku pening.. muahahaha… 

Officemate pun nak tegur mahupun bertanya pada aku confim tak jadi pasal tengok muka aku masammm macam nak marahh… thehe.. caner diaorang nak tanya.. kalau baru panggil nama aku pun aku jawab macam lembu mendengus kena sembelih… theheehhehe…

Pernah korang berada dalam situasi macam aku.. sampai rumah pun boleh fikir pasal kerja office lagik.. aku selaluuuuu sangat…. Bila  nak kejar date line.. camginilah aku.. tak keruan dibuatnya… tapi walaupun aku begitu panik yang mengherankan aku.. aku boleh kejar semua dateline dia atas dengan jayanyaa…. Aku berjaya jugak menyudahkan task-task yang telah dipertanggungjawabkan...

Aku ada satu sifat bila mana aku diberi tugasan aku akan buat sampai selesai… kalau aku tak tahu aku akan bertanya.. itu dan ini.. aku telefon pada mereka yang berkaitan… sudahnya walaupun aku punya task tue kadang tak senonoh… tapi bos aku boleh terima cara kerja aku.. dia boleh terima segala laporan budak melayu yang bahasa inggeris pun suam-suam kuku nieh.. muahahahah…. 
 
Jadi tetiba aku merasa bangga tahap sekejap bilamana aku berbangsa melayu bermajikan berbangsa cina dan yang kau boleh kira berapa kerat orang melayu di sini… dan aku cam tak percaya yang aku boleh ikut rentak kerja mereka yang memang ko tau kan.. bangsa mereka  adalah  bangsa yang kuat bekerja… thehehe.. 
 
ermmm... amboi paha tue.. kata diet.. pasaipa lagu tue... muahahah.. aku makan kejenyer... nie penangan karipap ahkak aku lew.. sedap macam gila... tensi aku balik kerja ..tak sabar nak goreng.. sekali ngadap pat lima ketui.. adoiiiyaiiii...
Tapi.. aku kalau terlalu streeessss aku akan menjadi sangat lapar dan aku craving nak makan macam-macam… padahal stress pasal kerja.. pasal hapa nak balas dendam dengan makanan pulok?? ade apehal.. tulah.. aku tengok orang sana-sini.. sedara –sediri, semua tengah on diet cantekkkk punya.. aku.. kejap okay.. kejao kiok… ko tak perasaaann dah lamer aku tak tepek gambar.. sebab aku rasa perut aku buncit sudaaahhhh… uwaaaaaaaa…..
Errr.. aku nie nak citer aku kalut kerja ka.. aku bangga bila bekerja.. hentam sajala labuuuuuuuuu.. tapi aku saban awal bulan rasa terseksa barang dua ke tiga hari bila nak buat monthly report dan projection bagi projek yang sedia ada.. menangihhh wa cakap lu… menanggihhh.. tapi pasai apa boleh sabaq.. pasai nak cari rezki… thehehe.. ada faham ????

No comments:

Post a Comment