Pages

Thursday 26 December 2013

Yusouf si cheeky…



Yusouf sudah nak masuk tiga tahun..stil pakai pampers and minum susu dengan kuatnya.. okay aku tak kisah pasal susu.. tapi aku sangat mahukan dia tidak lagi berspenda plastic ituk… sudah-sudahlah adik.. came on.. you can do it.. 

Tapi.. bercakap pun sepatah dua patah je yang aku faham.. yang lain ..dah macam itik ngan ayam.. ko cakap aper dik.. bila dia cakap.. NAKKKK.. sambil geleng.. itu bermaksud dia taknak.. bila dia sebut NAKKK.. tanpa gelengan.. itu bermaksud dia nak..  ko faham tak nie?? Hahahaha…..
 
Ibu sayang kamu..budak cheeky yang buat ibu siang terbayang..malam merindu... hamboiiiihhhh....
Anak sedara aku yang sebaya dengan dia.. Si Mizah cekci.. cakap sebutir-sebutir oooo.. (lancar giler ).. bila ko cakap ngan budak mizah nie seolah ko tengah cakap ngan remaja perempuan yang dewasa.. melampo aku.. theheeh.. jadi bila dia berjumpa dengan si yusouf.. dia sedikit tensi sebab butir pertuturan anak aku tu suka difahami.. ibarat cam mizah tue cakap omputih british.... tetiba anak aku cakap bahasa punjabi.. caner nak sembang.. theheheeheheh… selalunya reaksi mizah.. she left from there.. and never turn back !!!! muahahahahaa….

Kita semua tahu.. setiap anak itu adalah berbeza.. aku bukanla kata anak aku tu tak cepat cakap atau apa.. aku cuma nak  share cerita.. betapa cute mutenya kehidupan budak kecik tue.. aku sayang sangat setiap orang anak aku.. takder lebih takder korang.. buat salah.. semua aku tampo.. buat baik semua aku sayang.. theheehehe… 

Kalau aku balik kerja   dalam keadaan streeeessss dan tersangatlah penat… aku balik rumah  cepat-cepat just nak tengok  muka anak-anak aku depan mata… lega.. hilang stresss.. masa tue aku carik gadoh ngan depa pulak !! .. depa buat apa semua tak kena.. hahahaa..Tensi korang dapat ibu camgini.. muahahahaha….

Aku is bangga dengan anak-anak aku.. aku bangga dengan diri aku yang tidak takut beranak thehehe.. dan mampu beranak sampai tiga orang.. err tapi tak bangga bila bertubuh badan gempal cam gini.. huhuhhuhuhu….. tapi aku kalau disuruh beranak lagi.. aku takut laa… aku tak berapa nak sanggup la nak hadapi kesakitan masa beranak tue.. seram…..

No comments:

Post a Comment