Pages

Thursday 14 November 2013

Hari Anugerah Kecemerlangan…



Hari ini aku amik half day… lagi dua hari.. tamatlah sudah secara rasmi akan sesi persekolahan bagi tahun 2013.. sayonara Hari sekolah… dan selamat datang cuti sekolah…Okaylah.. back to the story nooo…
 
Si Along anakku yang encem bangat tue terpilih untuk mendapat trofi dan sijil bagi kecemerlangan beliau dalam mata pelajaran sains bagi keseluruhan darjah 2… ohh.. aku tak heran tue sebab memang dia jenis suka bereksperimen.. peti ais pun jadi mangsa tempat simpan eksperimen dia.. hahahaha… 
 
Ayah nyer pun.. snap belakang jek... muka depan tak nampak daaaa...

Dia nie jenis suka buat dulu apa-apa pun perkara.. dia nak tau apa result kalau dia buat.. dia tak fedulik kalau pun result tu akan berakhir dengan perkara yang buruk.. dia tak fedulik dengan kemarahan aku yang membara bila eksperimen dia tak menjadi  dan bersepah satu bilik.. aku bukanlah marah dia nak buat aper pun.. tapi silala kemas balik anak oiii… ini mak kamuk.. bukan bibik kamuk.. ngerti????

Tapi tulah… berkat aku yang sabar tak sabar nie… dia dapatlah jugak anugerah di sekolah.. oh yek.. dia pun dapat jugak anugerah gangsa.. ini untuk bebudak yang rajin baca buku… baguihhh anak teruna aku nie.. Malaysia suka membace  wokeyy… -tetibe-…
 
Alolololooooo.... tengah beratur anak dara aku tueh.. nak ambil scroll.. alahai.. dah nak masuk darjah satu anak dara aku.. 
Yang adik.. sekalilah tamat sesi pra sekolah beliau.. aku tabik spring laaa kat pra sekolah anak aku nie sebab yaya pandai baca dan menulis bila dia belajar kat sini.. seronok aku.. bila dia dah pandai tulis.. apa-apa dia tak puas hati atau nak minta maafkaaa.. kat aku dia tulis letak kertas atas meja bilik aku.. contoh ayat  “ ibu suka mara mara saja..tak penat ka mulut itu.. “  atau ayat ini  “ yasara mita maaf pasal sara tumpahan air di siki (sinki) dapur ibu yang tak cantik….. thehehehe… Time dia maraaa… ayat dia.. “ yasara sayang ayah saja, ibu tak sangat... hahahahahaahah
 
amboi.... ulik mayang dik ulik nko... getik tangat....

rambu ramba gitu... kelas ko yaya.. buat show lagik.. thehehe

Sekeping sijil tamat pra sekolah, 4 keping gambar lengkap berpakaian jubah.. ,air kotak, roti cokelat dan hadiah beg sekolah… itulah yang dia dapat hari ini… kelas gitu.. takyah beli beg  sekolah dah kat ko nak.. 

Anak tengah aku nie cikgu dia suka sangat ambik dia masuk dalam persembahan.. menari-nari , terkinja-kinja.. suka sangatlah anak aku tue.. dari awal tahun sampai ujun tahun.. kerap sangat aku tengok dia masuk persembahan tarian.. baguslahh.. dia tak takut depan orang ramai.. kalau aku darah gemuruh tue datang.. aku turun balik pentas tue.. larik balik rumah.. tapi dia nie aku tengok.. selamba jee pastu ingat pulak step2 tarian… hebat anakkoo.. kamuk hebat anakkoooo…

1 comment:

  1. cayalah.....keep it up...good work....pandai2 anak sedara maklong ni.....

    ReplyDelete