Pages

Thursday 21 February 2013

Putus Sudah si Cinta Monyet

Malik memandang tepat ke mata ku.. memandang dengan penuh sayu tapi bermakna.. aku pula dah macam tak berani nak mengadap matanya.. aku hanya tunduk ke bawah… sambil kasutku menguis –guis batu kecil di lorong itu. Aku hanya diam membisu… Tiba-tiba aku lihat mata malik berkaca lantas dia koyakkan surat di tangannya itu lalu dilempar jauh-jauh,..

 Alamak.. Apa isi surat itu ??? sampai Malik menangis pulak nie… ?? sungguh aku binggung tika itu.. tidak tahu apa yang berlaku..  “ Lik… kenapa nie.. dahlah kau tengok aku macam nak makan.. apa yang Siti tulis kat kau sampai kau nak nangis macam nie.. jgn ahh. Kau tu lelaki.. hilang macho kau tue depan aku.. tak malu ker ??  ,” aku mulakan kata-kata semangat tak kurang juga sindir si malik itu.. sebab aku tak boleh tengok budak lelaki yang  baru berusia 17 tahun tue yang misai pun tak tumbuh habis lagi menangis tersedu-sedu nie.. tak kose okay..

“Aku sedih lahhh..  dah lah..dia tak nak jumpa haku pun dua tiga hari  ini.. tup-tup dia kata dia nak minta putus lepas tue bagi surat jek nak break !.. kan skang boleh email, tipon bagai kenapa dia buat macam ini kat aku… ,”lemah saje jawapan si Malik tue sambil mengelap air matanya yang menitis-nitis itu.. aku geli ah tengok tangisan itu.. geli tengok malik menangis dengan bulu kaki  kurang di betis sebab dia berseluar pendek.. aku ternampak sudah..sumpah geli..

Malik Pandang aku lagi.. “ Milah.. takkan kau tak tahu dia memang nak putus dengan aku nieh ,”Malik bersuara.. aku pun jawab la dengan jujurnya.. “ Oii Malik.. Dia bagi surat nie pun sebab kau tue selang dua  tiga  bijik ja dari rumah haku kan.. kau pun tau kan.. aku mana rapat dengan budak si Siti tu.. Dia kan tahu yang aku kan memang rapat ngan kau.. sebab aku tumpang kete bapak kau pergi sekolah.. ahhh.. tak taulah haku.. tak payahlah nak sedih sangat.. kau tu sekolah pun tak habis.. tak yahlah fikir pasal siti tue.. !!

Malik diam.. aku pun diam.. sudahnya aku minta diri untuk pulang ke rumah.. aku tinggalkan malik begitu saja.. biarlah dia kan anak jantan.. takkan ada apa yang berlaku…  Malas nak fikir.. Cinta Monyet.. haaa.. cinta kau dan siti pun cinta monyet jugak.. elok lah putus kan.. nanti mengatal berlebihan ..asyik cinta jaaa.. pelajaran entah kemana.. aku pula dah jadi monyet korang.. ambik surat cinta, bagi surat cinta , kasi surat putus cinta. Hanya cinta dalam masa 10 hari... tetiba aku emosi.. Malik n Siti.. korang dua monyet ahhhh.. !!!!!

No comments:

Post a Comment