Pages

Thursday 26 July 2012

Selamat Bersahur Dan Berbuka Puasa tawan-tawan….


Wahhhhhh.. lamanyew tak update puan gebu.. bizi sangat ker tew.. sampai takder masa update nieh.. well.. I bukan blogger tegar wokey.. memang banyak perkara yang berlaku walaupun saya tak update.. tapi nak story and snap gambar tue.. saya tak beraper nak rajin dua tiga menjak nie.. heheheheeh…

Rakyat islam seluruh dunia dah ‘selamat berpuasa’ baru saya terhegeh- hegeh nak wish dan update… takper ah kan.bukan terlambat lagi pun.... baru nak masuk 7 hari.. okey ler tue..

Nak citer sikit pasal anak sulung saya si yasif zuhair tapi kami panggil Along.. for this year.. he doing well.. sudah berpuasa 7 days… wow… sebagai ibu Along, saya rasa sangat berbangga.. sebab along nie sekolah pagi petang.. pagi sekolah kebangsaan dan petang sekolah agama…

Sekolah pagi tue saya tak risaulah sangat.. sekolah agama sebelah petang tue saya rasa risau sikit takut-takut dia tak tahan lapar dan dahaga.. and.. class dia at 4th floor… ermm..bermaksud nun tingkat teratas sekali.. tapi sehingga hari ini.. dia dapat berpuasa penuh.. bravo..bravo.. and very superb kan..

Setakat nie.. takderlah mintak nak makan apa benda yang dia teringin.. kita nie pun jenuh duk tanya.. apa dia nak makan, tapi dia cakap apa-apa pun tak kisah.. tapi kalau boleh nak tomyam ngan sambal ikan bilis.. ermm. Yang tue tutup mata pun ibu boleh buat.. hehehehe tapi kalau hari-hari asyik makan tue jek.. biru le muka ayah dan ibu.. anak oooiii..

Semoga anak ibu dapat berpuasa penuh tahun ini.. insyallah.. sekarang badan dia dah rupa ayah dia dah ha.. kurus kedekinng.. ibu dia sowang ja yang demoks dalam umah tue.. menci tol…

Nak train si yaya pulak.. anak saya yang no.2 tue… hish.. tak taulah boleh ker tidak pasal bila kita suh bangun sahur.. dah nangis.. bila suh berpuasa.. tak mo.. nanti yaya pengsan.. bleh???? Tapi si yaya baru jek lima tahun.. kerja dia memang hari2 pergi dapur  cari jajan yang ayah dia selalo beli.. hrrrmm…

Citr si kecik pulak.. hari rabu lepas ,saya balik rumah cergas lah nak prepare apa –apa yang patut la untuk berbuka puasa.. tengah pegang pinggan makan tue, si kecik tue boleh pulak datang kat tepi saya cakap.. buuuuu… buuuuuu.. iboo….. mendayu-dayu jek.. saya dengar jek ayat pertama yang dia dah boleh panggil saya ibu.. nak terlepas pinggan korang.. sebab geram punya pasal.. saya letak pinggan, saya dukung dia pastu saya gomoi-gomoi… gomoi… sampai dia menangis.. theheheheheeheh.. padan muka sapa suh goda ibu nie .. saya memang tak tahan arrrr.. mulut dah la kecik.. pastu bila cakap.. macam pelat-pelat jek.. sekarang dah tau cakap.. nanak..nanak.. (taknak) nak.. nakk (nak).. ishhhh geram wehh.. semalam encik kekanda bawak dia pergi gunting rambut.. dah botak si bungsu tue.. lagilah saya geram…gerrrrrrrrr.. siaplah ucup nak kena gomoi ngan ibu ari ini.. theheheheheehhh

 
                                               Apa ketawa-ketawa.. tampo ndak?????

No comments:

Post a Comment