Pages

Sunday 2 December 2012

KAPOCI VODOH!!!



Masihkah korang ingat kepada jiran yang telah mengumpat saya pada suatu ketika dulu.. eiihhh..  Puan Gebu dah mula melupakan buih-buih dendam dan sakit hati puan gebu kepada si jiran itu.. nan secara tetiba-tiba.. buih buih itu kembali berbusa lagi hebat dari sebelumnya kerana Puan Gebu mendapat tahu cerita mengenai puan gebu yang kurang enak di dengar… lagi !!!


Dan si pengadu itu adalah orang yang sama jugak… orang yang sama yang menceritakan  apa yang jiran itu mengata itu ini pada Puan Gebu.. memang Puan Gebu heran sebab Puan gebu tak pernah mengganggu hidup jiran itu dan keluarganya.. kenapa jiran itu yang akan Puan Gebu gelarkan mulai pada saat ini.. Minah kapoci Oldi (oldi merujuk kepada TUA).. kenapa anda berperangai begini.. apa yang tak puas hati sangat dengan Puan gebu..

 
Perbualan yang kurang enak dan menyakitkan hati puan gebu secara tetiba setelah penat pulang dari kerja di sebuah syarikat  yang gagah di pinggir ibu kota.. dan kurungan ini ( ) adalah dialog hati Puan gebu berkata-kata..
Si pengadu :  ahkak..   ahkah pergi cari ustazah untuk anak –anak mengaji ek.. ??
Puan Gebu :  a,ah.. mana tau nier..  (dia dah buat dahhh) masa tue tengah carik rumah orang yang
                     ajar ngaji tue.. kebetulan ustazah tue tengah sembang petang dengan jiran-jiran
                      dia.. memang ahkak nampak jiran kau tue di situ jugak.. (aku memang dah agak dah
                    mesti kau kapoci untuk kali ini jugak!!)
memang masa tue.. ada jiran pangkat makcik la jugak  yang kenal Puan Gebu..  kami bersapaan bersalaman dengan Puan gebu sambil sesi ulangan  kata kata fakta dari makcik comel tue iaitu sihat nyer kau naaa… senang hati kau yek… berisi sungguh nieh..
 Si pengadu : yelah.. jiran saya nie bagitau yang dia jumpa ahkak kat lorong tue tengah

                    jumpa ustazah yang  nak ajar anak akak ngaji..

Puan Gebu : ooo…. (jgnlah kau cakap bukan-bukan wahai pengadu)  

Si Pengadu : tau jiran saya cakap aper kak… dia kata..  kawan ustazah tue kata akak gemuk..

                   dulu ahkak tak  macam nie..  

Puan Gebu : ngaper kalau ahkak gemuk pun, dia susah hati tu ngaper      (aku sudah mula

                     Mendidih dan membara)

Si pengadu : yelah.. jiran tue kata macam nie.. tu gemuk makan pil perancang lah tue..

                    Saya cakap lah.. takder lah.. pastu jiran tue cakap lagi.. makan pil perancang lah tu!

                   Tu pasal badan gemuk sangat tue..

Puan Gebu: Babi!!!!… (lupa  nak letak kurungan pulak ayat tue..theheh)




Okay.. kakak puan gebu kata sebelum melelapkan mata kita digalakkan untuk memaafkan semua orang yang buat salah dengan kita.. supaya hati kita tenang.. dia ikut kata Datuk doktor Fadzilah Kamsah.. baguskan dia.. okay puan gebu nak ikut.. tapi LAMBAT SANGAT PULAK NAK TUNGGU MALAM !!!!.. eeeiiiii.. geramnya haku..


LU APEHAL.. KAPOCI OLDI..  HARAM ZADEY.. BATIMIZI. INSPECTOR SAHAP.. PLEASE ARREST HER.. ngaper suka sangat kutuk Puan Gebu, kalau pun Puan gebu gemuk terganggukah keharmonian rumah tangga kau.susahlah macam nie.. baju tak seterika  dan berkedut kau sakit hati, nie Puan gebu gemuk pun kau sakit hati jugak.. aku tampo kang mulut kau yang kapoci tu biar tak bercakap buat setahun  dua baru tau.. eiiii… Puan gebu gemuk sebab pil perancang.. ??? suka hati lah perempuan kapoci tue buat statement vongok begitu.. Puan gebu gemuk sebab puan gebu suka makan daaa.. vodoh.. apahal pulak kau salahkan pil perancang yang haku tak pernah  beli dan makan pun…  pastu kan.. dia pulak yang sibuk tahu urusan perancangan keluarga haku.. eiiihhhh.. ini sudah lebih wahai perempuan kapoci ..  kau salah Itu bukan perancangan keluarga yang Puan Gebu praktikkan.. shadap uuuu!!!


Okay.. dah okay dahh. Malam nie Puan Gbeu nak maafkan dia dan diri puan gebu sendiri.. thhehehehehehe.. makasiy..  tetiba emo huhuhuhuhhu…

                   

1 comment:

  1. dalam hal ni...yag paling berdosa ialah si pengadu....kalau kita buka aib orang...satu hari nanti org bukak aib kita...si pengadu tau hang akan sakit ati....purposely si pengadu punya hal lani...makcik kapuci old tu mmg dah style dierrr....

    ReplyDelete